جی پلاس؛

مزارع شناور ماهی در دریا + تصاویر

در آب های ساحلی دریای بوهای واقع در چین بزرگترین مزارع شناور ماهی قرار دارد و تبدیل به مکانی توریستی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ سایت پلنیت نوشت: در آب های ساحلی  دریایی بوهای، درونی ترین خلیج دریای زرد، مزارع بزرگ شناور ماهی واقع شده اند. در این مزارع، انواع میگوها، ماهی ها، صدف ها پرورش داده می شوند. این مزارع از شبکه گسترده ای از پلتفرم ها و مسیرهای چوبی متصل به هم  و همچنین نرده های مشبکه ای شناور ساخته شده است. در کنار این مزارع شناور، ماهیگیران خانه های چوبی را که تمام خانواده بتوانند در آن زندگی کنند، ساخته اند.

این عکس ها  از مزارع استان فوجیان در جنوب شرقی چین گرفته شده است. صنعت پرورش آبزیان در آب های آزاد در این استان آنقدر وسیع است که باعث جذب توریست شده است.

aquaculture-farm-china-122

 

چین بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده ماهی در جهان است. حدود یک سوم کل ماهی جهان را تولید می کند و دو سوم پرورش ماهی جهان در این کشور انجام می شود. آبزی پروری که به معنای پرورش آبزیان در دریاچه ها، حوضچه ها و مخازن است، به تنهایی دو سوم تولید ماهی چین را تشکیل می دهد.

چین تاریخچه بسیار طولانی در پرورش ماهی دارد که به بالای 3000 سال پیش باز می گردد اما از سال 1990 پرورش ماهی صنعتی شد.

البته در سال های اخیر این صنعت به دلایلی مانند تولید بیش از حد آلودگی و شیوه های ضعیف، روند رو به کاهشی داشته است. به این منظور هر سال حدود سه ماه ممنوعیت صید اعمال می شود با این امید که ماهیان بتوانند بهبود یابند. این مزارع حدود 4 کیلومتر مربع از سطح دریا را می پوشانند. 

aquaculture-farm-china-62

 

aquaculture-farm-china-42

 

aquaculture-farm-china-32

 

aquaculture-farm-china-112

 

aquaculture-farm-china-82

 

aquaculture-farm-china-72

aquaculture-farm-china-102

aquaculture-farm-china-92

دیدگاه تان را بنویسید