در گفتگو با جی پلاس؛

داریوش یزدانی: شفر هنوز بازیکنانش را نمی شناسد/ به شفر فرصت مطالعه بدهید/ به برد استقلال در دربی امیدوارم

بازیکن سابق استقلال می گوید سرمربی آلمانی این تیم هنوز تیمش را نشناخته و برای شناخت تیم نیاز به زمان بیشتری دارد. او معتقد است استقلال می تواند با یک برنامه ریزی خوب از سوی شفر پیروز دربی شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم فوتبال استقلال در نخستین بازی خود با سرمربیگری شفر، مقابل فولاد خوزستان قرار گرفت و به تساوی بدون گل دست یافت تا دو امتیاز دیگر را هم از دست بدهد. دیشب اما هواداران قابل قبولی هم برای حمایت از استقلال به وزشگاه آمده بودند و در انتظار پیروزی تیمشان بودند اما این اتفاق رخ نداد تا کماکان چشم به آینده داشته باشند.

این تساوی در حالی به دست آمد که آبی پوشان هفته آینده در دربی پایتخت به میدان خواهند رفت که کسب پیروزی در این بازی برای برخی هواداران، ارزشی در حد کسب یک جام دارد اما اوضاع این تیم در مقایسه با رقیب سنتی چندان مساعد نیست.

داریوش یزدانی - بازیکن سابق استقلال و تیم ملی که اکنون در آمریکا سرمربی تیم دانشگاهی نیویورک بولز است، می گوید استقلال نسبت به بازی های قبل در بخش تاکتیکی پیشرفت داشته اما نه به اندازه ای که منجر به پیروزی شود. او معتقد است باید صبور بود و به شفر فرصت مطالعه داد تا تیمش را بهتر بشناسد.

او در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس می گوید استقلال می تواند پیروز دربی شود و این موضوع غیر ممکن نیست. در ادامه مصاحبه با پیشکسوت استقلال را می خوانید:

 

با صبور باشیم تا شفر بازیکنانش را بشناسد

جی پلاس: تساوی استقلال در نخستین حضور شفر روی نیمکت این تیم را چطور ارزیابی می کنید؟

یزدانی: دیشب استقلال بهتر از قبل کارهای تاکتیکی را انجام داد اما نتوانست خلق موقعیت کند. فولاد تیم خوبی است و آنها هم به اندازه استقلال به دنبال کسب پیروزی بودند. باید صبر کنیم تا شفر بازیکنانش را بشناسد. او به دنبال محک زدن آنهاست و هیچ مربی ای در دنیا وجود ندارد که بتواند یک هفته ای تغییرات را ایجاد کند.

 

شفر می تواند استقلال را به کیفیت خوبی برساند

جی پلاس: فکر می کنید استقلال می تواند به زودی به تیم ایده آل علاقمندانش تبدیل شود؟

یزدانی: شفر مربی کارنامه داری است و قطعا می تواند با گذشت زمان و تطبیق با فوتبال ایران، استقلال را به کیفیت قابل قبول و خوبی برساند. به طور مثال او در بازی با فولاد، باقری را به نورافکن و چشمی را به پادوانی ترجیح داد. مطمئنا این ترکیب پایانی او نیست و در بازی های بعد هم تغییراتی را خواهد داشت تا به تیم مورد نظر خود دست یابد.

 

شاید شفر برای بازی های بعد روی قائدی حساب می کند

جی پلاس: او برخلاف نظر برخی طرفداران استقلال و علیرضا منصوریان، به قائدی بازی نداد! فکر می کنید به او اعتقاد ندارد؟

یزدانی: هر مربی سلیقه خاص خود را دارد. قائدی بازیکن جوانی است و شاید شفر او را برای این بازی مناسب ندیده اما به این معنی نیست که او را بازی ندهد. شاید برای بازی های بعد روی قائدی حساب کرده است.

 

باید به شفر فرصت مطالعه بدهیم

جی پلاس: رحمتی هم روی نیمکت نشست و به نظر تغییرات بسیار زیاد باشد!

یزدانی: انتخاب بازیکنان به مربی تیم بستگی دارد. من نمی توانم بگویم فلان بازیکن بازی می کرد بهتر بود. الان باید به شفر فرصت مطالعه بدهیم تا تیم را بهتر بشناسد.

 

پرسپولیس هم همین مسیر را پیمود

جی پلاس: برخی ها معتقدند استقلال باید مسیر پرسپولیس را طی کند تا دوباره احیا شود. قبول دارید؟

یزدانی: اگر به پرسپولیس نگاه کنیم، تقریبا هیچ کدام از بازیکنان  زمان نخستین روزهای حضور برانکو  در پرسپولیس، الان در ترکیب بازی نمی کنند. او رفته رفته تغییرات خود را به وجود آورد و تیمش توانست بهترین نتایج را بگیرد. البته منظورم این نیست که بازیکنان استقلال خوب نیستند بلکه می گویم هر مربی ایرانی و خارجی به زمان نیاز دارد.

 

به پیروزی در داربی امیدوار هستم

جی پلاس: هفته آینده استقلال در دربی به میدان می رود و یکی از پراسترس ترین بازی های خود را پشت سر می گذارند. پیش بینی شما از عملکرد این تیم چیست؟

یزدانی: دربی شرایط خودش را دارد. استقلال حتی اگر مربی هم نداشت، این شانس را داشت که بازی را ببرد. باز هم به چند سال قبل نگاه کنیم. پرسپولیس در دورانی که به تازگی مربیان خود را عوض کرده بود و شرایط خوبی در جدول نداشت، در دربی پیروز شد. فصل گذشته هم استقلال اوضاع به مراتب بدتری نسبت به پرسپولیس داشت و پیروز شد. استقلال این شانس را دارد که با تاکتیک های شفر بازی را ببرد و من به این موضوع امیدوارم هستم.

 

جام حذفی فرصت خوبی برای شفر است

جی پلاس: البته قبل از دربی باید در جام حذفی به میدان بروند. بازی با نساجی قائم شهر را چطور می بینید؟

یزدانی: بازی در جام حذفی فرصت خوبی برای شفر است که تیمش را محک بزند. او می تواند در این فرصت بازیکنان جدیدش را هم زیر نظر بگیرد و احتمالا تغییراتی هم در ترکیب تیم اتفاق بیافتد.

 

هواداران استقلال صبور باشند

جی پلاس: هواداران استقلال می توانند تا روزی که شفر این تیم را دوباره احیا می کند، صبر کنند؟

یزدانی: هواداران فصل گذشته روزهای زیادی را صبر کردند و نتیجه گرفتند. استقلال باز هم نیاز به زمان دارد تا این بار زیر نظر شفر رشد کند.

 

انتخاب دستیار بر عهده سرمربی است نه فرد دیگری

جی پلاس: بحث انتخاب دستیاران شفر بسیار داغ است و ظاهرا او دین محمدی و طاهری که انتخاب کمیته فنی بوده اند را قبول نکرد!

یزدانی: مطمئنا دستیارانی که خود شفر انتخاب می کند، بهتر از هر کسی می توانند به او کمک کنند. من احترام زیادی برای پیشکسوتان استقلال قائل هستم اما انتخاب دستیار بستگی به نظر مربی دارد. انتخاب دستیار مانند انتخاب بازیکن است. بهتر است شفر دستیارانش را خودش انتخاب کند.

 

دستیار برای کمک کردن است

جی پلاس: اما ظاهرا این دو نفر از سوی باشگاه استقلال برای آموزش گرفتن انتخاب شده بودند نه کمک کردن!

یزدانی: دستیاران برای این هستند که به مربی کمک کنند. درست است که در کنار سرمربی تیم کار یاد می گیرند اما در برخی از مواقع می توانند کمک برسانند.

دیدگاه تان را بنویسید