به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج افزود: همگی باید توجه بیشتری به معنویات و آموزه های دینی داشته باشیم چرا که سعادت دنیوی و اخروی ما را تضمین می کند.
وی ادامه داد: بدون شک حرکت در راستای دستورات خداوند و پیامبر(ص)، سعادت دنیا و آخرت مسلمانان و جامعه اسلامی را تضمین می کند.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود به اصول و فروع دین پرداخت و اظهار کرد: لازم است انسان مسلمان به اصول دین ایمان داشته و سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهد.
ماموستا خدایی، ایمان به یکتایی خداوند، نبوت و معاد را از اصول دین عنوان کرد و گفت: به طور قطع، ایمان و عمل به فروع دین(نماز، روزه، حج، زکات و جهاد) نیز، از ضروریات زندگی هر انسان مسلمان است.
وی با بیان اینکه پروردگار بر هر چیزی آگاه است اضافه کرد: قدرت و تسلط خداوند بر همه موجودات انکار نشدنی است؛ بنابراین همگی باید در راه رضای خالق یکتا گام برداریم.
وی خواستارعملی کردن دستورات خداوند متعال و پیامبر(ص) در زندگی و حرکت بر مبنای آموزه های دینی و قرآنی شد.
پیش از خطبه ها نیز رئیس عقیدتی سیاسی گروه 33 توپخانه لشکر ۲۸ پیاده کردستان، قیام امام حسین(ع) را الگوی انسان ایمان دار ذکر کرد و گفت: سفارش اسلام و قرآن، قیام در راه خدا است و باید در این راه ثابت قدم بود.
حجت الاسلام سید موسی حسینی، یزید زمان را آمریکا دانست و افزود: منشا تمام مشکلات جامعه جهانی و جنایات، آمریکا است؛ بنابراین باید با استکبار جهانی با قدرت مقابله کرد.
وی با اشاره به اینکه عقیدتی سیاسی در لشکر 28 کردستان زمینه حفظ قرآن کریم را برای 9 هزار و 459 نفر از کادر وظیفه و پایور فراهم کرده است ادامه داد: از این تعداد، 144 نفر حافظ کل قرآن هستند که بسیار باارزش است.
24 مهر سالروز تأسیس نهاد عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 58 به دستور امام راحل است.
خبرنگار: وریا کرمی/ **انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
7355/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.