به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی امینی در خطبه های نماز جمعه شهر خرمدره، پس از دعوت به تقوا در بیان ویژگی های متقین در قرآن، افزود: خداوند در سوره بقره فرموده است این قرآن کتاب بزرگی برای هدایت متقین است یعنی این کتاب مانند آفتابی است که بر همه می تابد و با این حال افرادی را هدایت می کند که هنوز فطرت پاک خود را آلوده نکرده اند.
وی اظهار کرد: ایمان به عالم غیب یعنی خداوند که انسان را از حیوانات جدا می کند، توحید در تمام کارها و مراحل زندگی، اقامه مستمر نماز، کمک به اشاعه فرهنگ نماز خوانی که مشکلات معنوی جامعه را حل می کند و انفاق از آنچه خداوند داده است که مشکلات مادی و اقتصادی جامعه را حل می کند از ویژگی ها و نشانه های متقین است.
امام جمعه موقت خرمدره با اشاره به دیدار رجب طیب اردوغان با مقام معظم رهبری، یادآور شد: در این دیدار مقام معظم رهبری با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) فرمود و تاکید کرد که آمریکا غیرقابل اعتماد است و همواره دشمنان، به دنبال دشمنی هستند.
وی تصریح کرد: آمریکا به بهانه استقلال در کردستان عراق قصد دارد در منطقه بردارکشی به راه اندازد که این کار هم بارزانی را به زحمت می اندازد هم دولت عراق را.
حجت الاسلام امینی با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان، بیان کرد: این روز اهمیت تربیت دوسویه فرزندان را در خانه و مدرسه یادآوری می کند و امروز همه آگاه هستند که تربیت فرزند تنها در خانه و یا فقط در مدرسه امکان پذیر نیست چراکه امروزه تربیت فرزندان تحت تاثیر فضاهای مجازی نیز قرار دارد.
وی در زمینه روز تربیت بدنی ابراز کرد: ورزش و فعالیت های جسمانی از منویات دینی ما است و عقل نیز حکم می کند که افراد برای سلامت جسم خود ورزش کنند.
امام جمعه موقت خرمدره با تسلیت شهادت حضرت زین العابدین(ع)، خاطرنشان کرد: برخی تصور می کنند که این امام بزرگوار پس از واقعه عاشورا از سیاست فاصله گرفت در حالی که هدایت شیعیان را بدست گرفتند و فعالیت های ایشان زمینه ساز ایجاد حوزه ها و تربیت شیعیان شد.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.