به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز افزود: آمریکا تلاش می کند با اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی، مسوولان کشور ما را به مذاکره ای جدید بر سرمسائل منطقه وادار کند.
وی اظهارکرد: جمهوری اسلامی در رابطه با موضوع برجام مصمم بوده و حق هرگونه اقدام مناسب در برابر اعمال تحریم های جدید را برای خود محفوظ می داند.
خطیب جمعه تبریز، تصویب و اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا به بهانه هایی غیر از برنامه هسته ای علیه جمهوری اسلامی را معادل نقض برجام دانست و یادآوری کرد: دولت، مجلس شورای اسلامی، نیروهای مسلح و ملت همه یکصدا اجرای تحریم های جدید را معادل خروج یکجانبه آمریکا از برجام تلقی می کنند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: در صورت حماقت آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی، مجموعه جمهوری اسلامی ایران در برخورد با این اقدام آمریکا همصدا و هماهنگ هستند.
وی گفت: در سال های اخیر آمریکایی ها به شدت به دنبال بهانه ای بودند تا با دستاویز قرار دادن آن جمهوری اسلامی را به نقض برجام متهم کنند و توافق های موجود را برهم بزنند اما با توجه به گزارش های آژانس بین المللی در خصوص پایبندی ایران به تعهدات و مخالفت طرف های اروپایی و چین و روسیه، خواسته آن ها محقق نشد.
به گزارش ایرنا امام جمعه تبریز با بیان اینکه پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنایع دفاعی و موشکی حاصل 4 دهه تلاش، مجاهدت و مقاومت است، اظهارکرد: پیشرفت های موشکی ایران هیچ ارتباطی با برجام و مذاکرات قبلی با 1+5 ندارد و تلاش دشمنان برای ایجاد ارتباط میان این دو و اعمال محدودیت بر برنامه موشکی تلاشی مذبوحانه بوده و راه به جایی نمی برد.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: جمهوری اسلامی ایران متناسب با ترکیب و نوع تهدیدهای خود در هر زمان نسبت به هر تهدیدی اقدام خواهد کرد و در این زمینه نه از کسی اجازه می گیرد و نه به کسی جواب می دهد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سالروز تشکیل عقیدتی سیاسی در ارتش، گفت: این اقدام از یادگارهای با ارزش امام (ره) است و به برکت این تشکیلات اقدام های ارزشمند و برنامه های معنوی متعددی در نیروهای مسلح انجام شده است.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به سفر روز شنبه معاون رئیس جمهوری به تبریز، رسیدگی و توجه بیشتر به موضوع احیای دریاچه ارومیه را خواستار شد و ادامه داد: خشک شدن این دریاچه تهدیدی جدی برای مردم منطقه به ویژه استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان است.
وی بر ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه، انجام ورزش های سالم و صحیح، ارتباط بیشتر اولیا با مدیران و مربیان مدارس و مرمت تندیس های پارک مفاخر تبریز تاکید کرد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: پرویز انصاری
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.