کاهش دما در استان های شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دما در نوار شمالی کشور در دو روز آینده خبرداد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احد وظیفه با اشاره به ادامه بارش باران و ابرناکی در استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطقی از اردبیل، اظهار کرد: امروز در مناطقی از شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز،استان‌های زنجان، قزوین، تهران و سمنان رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود. روز شنبه نیز فقط دربرخی نقاط گیلان، غرب مازندران وارتفاعات خراسان شمالی وشمال خراسان رضوی رشد ابر وبارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد:  در سایر مناطق کشور تا ظهر روز یک شنبه جو پایدارخواهد بود. بعد از ظهر روز یکشنبه نیز در مناطقی از شمال غرب کشور شاهد رشد ابر، وزش باد و رگبار پراکنده باران خواهیم بود. در روزهای شنبه و یکشنبه نیز دمای هوا در نوار شمالی کشور ۲تا ۴ درجه افزایش می‌یابد.خلیج فارس نیز امروز مواج است. با نفوذ جریانات شمالی به سواحل جنوبی دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و برخی مناطق آذربایجان شرقی برای روز دوشنبه بتدریج افزایش ابر، بارش باران، گاهی وزش باد و رعدوبرق پیش بینی می شود.

وظیفه درباره وضعیت آب و هوایی استان تهران در روز شنبه نیز توضیح داد و گفت: برای این استان در روز شنبه آسمانی صاف و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دما در این روز ۲۴ و کمینه آن نیز به ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در روز یکشنبه استان تهران شاهد آسمانی صاف و در بعدازظهر وزش باد خواهد بود. دمای هوا در سردترین ساعت این روز ۱۴ و در گرمترین‌ ساعت ۱۴ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید