به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ جمالی اظهار کرد: باید همه سازمان ها و ارگان های مربوطه به خصوص خانواده به عنوان تأثیرگذارترین نهاد اجتماعی در زندگی افراد جامعه نسبت به افزایش سطح آگاهی و دانش سایبری کاربران اهتمام لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه شخصیت سازی های واهی و دروغین یکی از آفت های فضای سایبری است، افزود: با توجه به اینکه اینگونه شخصیت سازی ها و پیروی از چنین نگرش هایی آسیب هایی همچون ترویج الگوهای نامناسب، کاهش ارتباطات، از هم گسیختگی خانواده ها، طلاق، به خطر افتادن حریم خصوصی افراد و خانواده ها و بحث اعتیاد و برخی جرایم سایبری را به همراه دارد لازم است که کاربران و خانواده های آنان نظارت و کنترل بیشتر و مستمری بر فرزندان خود هنگام فعالیت در فضای سایبری را داشته باشند.
رئیس پلیس فتای ایلام به تهدیدات شبکه های اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: امروزه اکثر جرایم در حوزه شبکه های اجتماعی به دلیل اعتماد به افرادی با هویت های جعلی اتفاق می افتد.
سرهنگ جمالی نقش رسانه ها را در امر آموزش و فرهنگ سازی فضای سایبری مفید و تأثیرگذار دانست و بر همکاری دانشگاه ها و فضاهای آموزشی جهت ارتقاء سطح سواد رسانه ای در فضای مجازی در بین جوانان و نوجوانان تاکید کرد.
وی اضافه کرد: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه ایی را دارد و از هموطنان درخواست داریم در صورت مواجهه با جرایم رایانه ایی مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش یا با شماره تلفن 32221397-084 تماس حاصل کنند.
دریافت و انتشار: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.