فرمانده پیشین قرارگاه رمضان سپاه پاسداران گفت: «به نظر می‌رسد روندی که از سوی مقامات اقلیم در پیش گرفته شده است دوام نیاورد و آنها سر عقل می‌آیند و در مسیری که منافع کردها تامین شود حرکت خواهند کرد».

 

به گزارش جماران؛ محمدباقر ذوالقدر با اشاره به شخصیت مرحوم جلال طالبانی رییس‌جمهور پیشین عراق، گفت: اگر ایشان زنده بودند اجازه نمی‌دادند اقداماتی که اکنون در اقلیم کردستان در حال رخ دادن است به وقوع بپیوندد.

فرمانده پیشین قرارگاه رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت جلال طالبانی که در مسجد جامع شهرک قدس برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد تحولات اقلیم کردستان عراق و برگزاری رفراندوم در این منطقه با اشاره به تبعات این موضوع، گفت: من بعید می‌دانم که چنین روندی بتواند در این منطقه دوام پیدا کند و خسارت این موضوع متوجه مردم کرد عراق خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر آقای طالبانی زنده بودند اجازه نمی‌دادند که چنین اتفاقاتی رخ دهد، تاکید کرد: به نظر می‌رسد روندی که از سوی مقامات اقلیم در پیش گرفته شده است دوام نیاورد و آنها سر عقل می‌آیند و در مسیری که منافع کردها تامین شود حرکت خواهند کرد.

ذوالقدر همچنین به مخالفت بخشی از کردهای آن منطقه با تصمیمات مقامات اقلیم کردستان اشاره کرد و گفت: دولت مرکزی عراق و همچنین کشورهای همسایه آن یعنی ایران و ترکیه نیز به صورت جدی با این روند مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.