گابارد نوشت: «اگر آمریکا واقعا نسبت به تامین امنیت مردم این کشور نگران بوده و برای افزایش امنیت جهان از طریق خلع سلاح هسته‌ای تلاش می‌کند، باید تعهد خود نسبت به صلح و دیپلماسی را به ایران و سایر جهان ثابت کند.»

 

به گزارش جماران؛ نماینده هائیتی در کنگره آمریکا، پایبندی آمریکا به تعهدات واشنگتن در قبال برجام را امری ضروری خطاب کرد.

«تولسی گابارد» نماینده دموکرات هائیتی و عضو کمیته‌های امور خارجه و خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، در بخش نظرات پایگاه خبری کنگره آمریکا از لزوم پایبندی به برجام سخن گفت.

گابارد نوشت: «اگر آمریکا واقعا نسبت به تامین امنیت مردم این کشور نگران بوده و برای افزایش امنیت جهان از طریق خلع سلاح هسته‌ای تلاش می‌کند، باید تعهد خود نسبت به صلح و دیپلماسی را به ایران و سایر جهان ثابت کند.»

وی ادامه داد: «سابقه روابط ایران و آمریکا ناشی از ده‌ها سال تغییر سیاست‌ها بوده است که با براندازی دولت دموکراتیک محمد مصدق توسط سازمان سیا در سال ۱۹۵۳ و نگاه داشتن محمد رضا شاه، فرد مورد حمایت آمریکا در قدرت، آغاز شد. این مساله، انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹که از سال‌ها دخالت آمریکا در امور داخلی ایران و منطقه، قدرت گرفته بود را به همراه داشت. پس از روی کار آمدن حکومتی ضد آمریکایی در ایران، تهدید‌های دخالت آمریکا افزایش یافت و ایران برای جلوگیری از دخالت مجدد آمریکا در امور داخلی این کشور، برنامه هسته‌ای خود را آغاز کرد.»

نماینده دموکرات هائیتی افزود: «باوجود سابقه پر از درگیری، ایران و آمریکا موفق به امضای توافق  دیپلماتیک چندجانبه شدند که از ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران جلوگیری می‌کند. این توافق برپایه اعتماد بنا نشده بلکه اصل اولیه آن بازرسی است. این توافق بدون همکاری و حمایت متحدان بین‌المللی ما و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امکان پذیر نبود.»

تولسی گابارد تاکید بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، گفت:‌«رییس‌جمهور ترامپ می‌خواهد تعهداتی که ما در قبال توافق هسته‌ای به ایران دادیم را-با عدم امضای تاییدیه پایبندی تهران به برجام- با ادعای اینکه ایران به توافق پایبند نبوده است، بشکند. رییس‌جمهور پیش از گرفتن چنین تصمیم مهمی باید دلایل و مدارک محکمی در رابطه با عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای به کنگره ارائه دهد. این در حالی است که تا امروز، نه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نه سازمان‌های نظامی و اطلاعاتی ما، اطلاعاتی در رابطه با عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای کشف یا ارائه نکردند و در مقابل همگی یکصدا پایبندی ایران را تایید می‌کنند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.