منابع مستقل با اشاره به گزارش ماهانه اوپک، اعلام کردند که این سازمان که متشکل از ۱۴ عضو است، در سپتامبر ۳۲.۷۵ میلیون بشکه در روز تولید داشته که حدود ۸۸۵۰۰ بشکه بالاتر بوده است.

 

به گزارش جماران؛ تولید اوپک در سپتامبر به دومین سطح بالای ماهانه در سال میلادی جاری رسید و پس از کاهش تولید این سازمان در اوت، دوباره به رشد بازگشت.

منابع مستقل با اشاره به گزارش ماهانه این سازمان، اعلام کردند اوپک که متشکل از ۱۴ عضو است، در سپتامبر ۳۲.۷۵ میلیون بشکه در روز تولید داشته که حدود ۸۸۵۰۰ بشکه بالاتر بوده است.

اوپک با سایر صادرکنندگان نفت از جمله روسیه برای کاهش حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز از میزان عرضه به بازار تا مارس سال میلادی آینده پیمان بسته است. هدف از این توافق، کاهش ذخایر نفت جهان و حذف مازاد عرضه‌ای است که قیمت‌ها را در سه سال گذشته به شدت کاهش داده است.

نیجریه و لیبی که از شرکت در توافق کاهش تولید معاف شده‌اند، هر یک با حدود ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش، در افزایش تولید ماهانه اوپک نقش داشتند.

تولید نیجریه در سپتامبر برای دومین ماه بالای ۱.۸ میلیون بشکه در روز ماند. این کشور که بزرگترین تولیدکننده نفت در آفریقا است، اعلام کرده است بمحض اینکه تولیدش بالای این سطح تثبیت شود، محدودیت تولید را بررسی خواهد کرد. اوپک به نیجریه و لیبی به دلیل منازعات داخلی که به کاهش چشمگیر تولید هر دو کشور در سال گذشته منجر شد، معافیت داده است.

عراق که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک است، سومین افزایش بزرگ تولید را داشت. تولید این کشور در سپتامبر حدود ۳۲ هزار بشکه در روز رشد کرد و به ۴.۵ میلیون بشکه در روز رسید. عراق هنوز تولیدش را به سطحی که زمستان گذشته توافق کرده بود، کاهش نداده است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، عربستان سعودی افزایش اندکی در عرضه را گزارش داد با این‌همه آمار مستقل کاهش اندک تولید این کشور را نشان داد و سعودی‌ها همچنان پایین سهمیه تعیین شده تولید می‌کنند. این کشور از زمان اجرای توافق کاهش تولید در ژانویه، بزرگترین سهم را در محدودیت عرضه داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.