محمد قانعی روز سه شنبه در جمع اعضای کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: بیشترین شکایات در اتحادیه هتلداران مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی و تورگردانان شهرهای دیگر است که گاه معرفی نادرستی از هتلها به لحاظ درجه، ستاره و خدمات ارائه می‌کنند.
وی همچنین فعالیت افراد غیرمتخصص و بدون مجوز را در بخش اقامتی به عنوان یک عامل تاثیرگذار منفی بر صنعت گردشگری مشهد بیان کرد و گفت:در حالی که مراکز رسمی خدمات گردشگری در حوزه‌های مختلف، نظارتهای سختگیرانه‌ای را تجربه می‌کنند، متاسفانه شاهدیم بعضی مراکز فاقد مجوز، بدون اعمال این نظارتها به فعالیت مشغولند و نقصان در خدمات‌رسانی آنها بر ارزیابی کلی خدمات‌رسانی به گردشگران در مشهد تاثیر می‌گذارد و خسرانی را متوجه صنعت گردشگری این شهر می‌کند.
نایب رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز به بعضی از تصمیمهای اشتباه در این حوزه اشاره کرد که در مدیریت‌های شهری پیشین اخذ و اعمال شده که یکی از آنها برگزاری تورهای یک روزه بوده است.
محمدسعید ولی ‌زاده عدم نگاه تخصصی و رویکرد سطحی به این ظرفیت‌ را آسیب‌زا برشمرد.
مسعود منتجبی عضو دیگر این کمیسیون نیز بزرگترین مشکل بخش گردشگری را وجود آئین‌نامه های متعدد و یا عدم وجود قوانین لازم الاجرا در این حوزه عنوان کرد و ضعف موجود را عاملی برشمرد که اصلاح ساختارها را در بخش گردشگری با دشواری مواجه کرده است.
دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه از برگزاری همایش بین‌المللی دو روزه‌ای با محوریت گردشگری در آذرماه آینده با حضور اعضای کمیسیون‌های گردشگری سایر اتاق بازرگانی استان‌ها و نیز اتاق‌های مشترک ایران و کشورهای خارجی در مشهد خبر داد.
مژگان ثابت تیموری تدوین دستورالعمل اجرایی واحدهای صنفی فعال در صنعت گردشگری را مقدمه ای برای اصلاح ساختار در روابط اصنافی برشمرد که در بخش گردشگری خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی تاکید کرد: این دستورالعمل می‌تواند شامل شرح وظایف بخش‌های مختلف اعم از اقامتگاه‌ها، دفاتر مسافرتی، واحدهای پذیرایی، سوغات و مراکز تفریحی باشد و لوایح تدوین شده نیز بایستی به گونه ای باشد که قابلیت طرح و پیگیری از طریق شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی را فراهم آورد.
204 هتل با گنجایش 75 هزار نفرشب در خراسان رضوی فعال و مشغول ارائه خدمات هستند. 95 درصد این تعداد در کلانشهر مشهد مستقر می باشند.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.