به گزارش ایرنا، شورای اسلامی کلان شهر تبریز روز یکشنبه در جلسه علنی خود با وجود اینکه افکار عمومی و بدنه شهرداری برای مشخص شدن شهردار جدید لحظه شماری می کرد، انتخاب شهردار را به عنوان آخرین دستور جلسه خود قرار داد.
از این رو بود که بررسی و تصمیم گیری در خصوص نحوه انتخاب مشاوران و کارشناسان شورای اسلامی، بررسی سیاست های کلی بودجه 97 شهرداری و بررسی نحوه تعیین اعضای کمیسیون بند 20 قانون اساسی به عنوان برخی از بندهای دستور جلسه امروز شورای شهر، تبریز قبل از مقوله مهم انتخاب شهردار جدید بررسی شد.
نشست این هفته شورای پنجم کلان شهر تبریز به رغم در دستور داشتن انتخاب شهردار جدید و به تبع آن حضور نمایندگان رسانه های خبری مختلف، فاقد کوچک ترین امکانات، حتی آب آشامیدنی، برای خبرنگاران بود، در حالی که روی میز کنفرانس اعضای شورا، پذیرایی چیده شده بود.
نمایندگان رسانه های خبری برای حضور در نشست این هفته شورای شهر تبریز همچنین با سخت گیری های زیادی مواجه بودند و این در حالی بود که داخل سالن برگزاری نشست افرادی غیرخبرنگار زیادی حضور داشتند که به راحتی وارد این مکان شده بودند.
پس از مشخص شدن نتایج رای گیری برای انتخاب شهردار جدید تبریز توسط اعضا، طرفداران شهین باهر، شهردار منتخب، با کشیدن هورا، خوشحالی خود را ابراز کردند.
قبل از رای گیری برای انتخاب شهردار همچنین تعهدنامه ای در 10 بند از سوی اکبرنژاد، رئیس شورای تبریز خوانده شد که به گفته وی باید از سوی شهردار منتخب رعایت شود، اما تعدادی از اعضا اعلام کردند که این تعهدنامه به دلیل یکطرفه بودن، الزام آور نیست و تعهد اجرایی ندارد.
در شرایطی که پیش تر، اعضای شورای شهر تبریز از وجود 5 گزینه احتمالی برای بررسی و رای گیری خبر داده بودند، در نشست امروز تنها شهین باهر و سلیمان پور به عنوان نامزد شهرداری، معرفی و در موردشان رای گیری شد.
در نشست امروز یکشنبه اعضای شورای پنجم تبریز، ایرج شهین باهر با کسب 7 رای از مجموع 13 رای به عنوان پنجاه و ششمین شهردار تبریز انتخاب شد.
گزارش از: پرویز بابائی** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.