وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بعد از تهران بزرگترین کلان‌شهر کشور مشهد است و همه مسائل و مصایبی که کلان‌شهرها دارند، اینجا هم دارد.

به گزارش جماران؛ علی جنتی مدعی شد: مشهد دچار مشکلات و مصایب عدیده‌ای است و شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند و حتماً باید در کنار آن، دولت و آستان قدس رضوی به بهبود اوضاع کمک کنند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در معارفه شهردار مشهد که امروز 30 شهریورماه در تالار دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: بعد از تهران بزرگترین کلان‌شهر کشور مشهد است و همه مسائل و مصایبی که کلان‌شهرها دارند، اینجا هم دارد. منتها ویژگی خاص این شهر، وجود حرم مطهر امام رضا (ع) است که کعبه آمال مشتاقان داخل و خارج از کشور است و سالانه بین ۲۷ تا ۲۸ میلیون زائر به عشق زیارت حرم مطهر به مشهد می‌آیند و مسائل مختلفی ایجاد می‌شود.

وی درخصوص چالش‌های پیش‌ روی مشهد تصریح کرد: چالش‌های مختلفی از جمله بافت‌های فرسوده، آلودگی‌هایی که به‌خاطر جمعیت زیاد به‌وجود آمده، چالش‌های زیست‌محیطی، مشکل آب و مدیریت مصرف آب، توسعۀ نامتقارن شهر و چالش‌های حوزه فرهنگی حاشیه نشینی، حمل‌ونقل و ترافیک که علی‌رغم همه تلاش‌های ارزنده این سال‌ها کماکان وجود دارد در مشهد وجود دارد. 

جنتی تاکید کرد: باید دست به دست هم دهیم و از همه نخبگان دانشگاهی و حوزوی برای حل معضلات و حفظ هویت فرهنگی این شهر به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام استفاده کنیم. انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام توسط یک سازمان بین‌المللی تلاش برای حفظ این هویت شهر است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری را به‌عنوان یک نهاد خدماتی در نظر بگیریم که همه همتش را برای خدمات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی و بدون فعالیت‌های سیاسی بگذارد. با شناختی که من دارم، این دوره شورای اسلامی شهر مشهد متشکل از عناصر فرهیخته، آگاه، دانشگاهی، باتجربه و باسابقه است که برای این اعتماد مردم به شما تبریک می‌گویم و امیدوارم این شورا منشأ خدمات فراوانی برای زائران و این شهر باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص شهردار منتخب مشهد گفت: تقی‌زاده خامسی را از سال  ۶۸ تا ۷۱ در مشهد، در استانداری به‌عنوان معاون عمرانی در خدمتشان بودم و می‌شناسم. باتجربه، پرتوان و کارآمد و خدمات بسیار ارزنده‌ای به خراسان بزرگِ قبل از تقسیم کردند.

وی با اشاره به 6 سال معاون استانداری و پنج سال در سه معاونت شهرداری تهران، از خدمات ارزنده تقی‌زاده خامسی در تهران و مشهد گفت: اولین فرهنگ‌سرا را در تهران ساخت و سایر فرهنگ‌سراها پس از ایشان ساخته شد. در روزنامه همشهری فعالیت داشته و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند را مهندس تقی‌زاده بنیان‌گذاری کرد. از نظر شخصیتی هم فردی باتجربه، باصراحتِ لهجه، دارای شجاعت در تصمیم‌گیری و سالم است.

جنتی مدعی شد: تقی‌زاده یکی از بهترین افراد برای شهرداری تهران بود. من این انتصاب را هم به شورا و هم به جناب مهندس تقی زاده تبریک می‌گویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.