عبدالله دوم تاکید کرد، با گذشت ۷ سال از ویرانی، کشتار و آوارگی در سوریه باید راه‌حل سیاسی که مورد قبول همه طرف‌های سوری باشد، حاصل شود .

به گزارش جماران؛ پادشاه اردن با بیان اینکه شکست داعش در داخل سوریه، تروریست‌های این گروه را مجبور به عقب نشینی به جنوب این کشور در مرز با اردن می‌کند، اعلام کرد، در صورت وجود شرایط امنیتی مناسب، بازگشایی گذرگاه‌های مرزی با سوریه امری ممکن است.

عبدالله دوم، پادشاه اردن در گفت‌وگو با خبرگزاری اردنی "پترا"، ضمن اشاره به پیشروی‌های چشمگیر سوریه در مبارزه با تروریسم اعلام کرد، امان تحولات جدید در جنوب سوریه را رصد می‌کند.

پادشاه اردن اظهار داشت: شکست‌هایی که داعش متحمل می‌شود، ممکن است نیروهای این گروه را وادار به عقب نشینی به جنوب سوریه در مرز با اردن ‌کند که این خود خطری برای کشور ما است.

وی تاکید کرد، امان کاملا برای مقابله با نیروهای افراط‌گرا آماده است، چه این نیروها داعشی باشند، چه گروه‌های خارجی باشند که در سوریه می‌جنگند و اردن آماده رویارویی با عملیاتی است که غیرنظامیان را در نزدیک مرزهای اردن هدف قرار می‌دهد.

عبدالله دوم تاکید کرد، با گذشت ۷ سال از ویرانی، کشتار و آوارگی در سوریه باید راه‌حل سیاسی که مورد قبول همه طرف‌های سوری باشد، حاصل شود و این راه‌حل به بحران این کشور پایان دهد، تمامیت ارضی آن و سلامت جانی شهروندان را حفظ کند و صلح را در سوریه برقرار سازد.

وی در ادامه افزود، این همان موضع اردن از آغاز بحران سوریه بوده و تغییری نکرده است.

پادشاه اردن با اشاره به موفقیت‌های اخیر سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم، این موفقیت‌ها را نتیجه هماهنگی بهتر و بیشتر بین همه طرف‌های ذیربط دانست و تاکید کرد، باید این رویکرد در چارچوب استراتژی جامعی ادامه یابد، زیرا پدیده تروریسم تهدیدی صرفاً علیه خاورمیانه نیست، بلکه تمامی جامعه بشری را تهدید می‌کند.

وی همچنین بر ضرورت امید دادن به مردم منطقه که جنگ و خشونت آنها را درمانده و ناتوان کرده است، تاکید کرد و گفت: زمان آن فرا رسیده که روزنه‌های امید به روی نسل‌های حاضر و آینده باز شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.