مسئول پایگاه مراقبتهای بهداشت مرزی فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز در حاشیه مراسم ورود نخستین گروه حجاج فارس گفت: این پایگاه باحضور تیم پزشکی مجرب به صورت شبانه روزی در فرودگاه بین المللی شیراز مستقر است.
به گفته مهدی استادزاده تمامی مسافران پروازهای ورودی و برخی از پروازهای خروجی از شیراز توسط کارشناسان بهداشت و پزشکان این پایگاه معاینه و افراد مشکوک به بیماری های خاص و واگیردار شناسایی می شوند.
وی ادامه داد: باتوجه به حساسیت های موجود در رابطه با پرواز حجاج تیم پزشکی پایگاه مراقبت بهداشت مرزی فرودگاه شیراز تکمیل تر شده است و شامل 4 کارشناس مبارزه با بیماری ها و یک پزشک عمومی و یک نفر کارشناس بهداشت محیط است.
استادزاده اضافه کرد: حجاج به محض ورود به فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز توسط کارشناسان این شهر معاینه می شوند و افرادی که تب بالای 38درجه داشته باشند به پزشک مستقر معرفی می شوند.
این کارشناس مبارزه با بیماری ها با بیان اینکه در حال حاضر 14 نوع بیماری واگیردار تشخیص داده شده است و احتمال وجود این بیماریها در حجاج وجود دارد، افزود: باتوجه به اینکه برخی از حجاج از کشورهای یمن و سوریه هستند و در این کشورها به واسطه جنگ بیماری وبا نیز شایع است و از سویی هم گرمای عربستان هم موجب بروز برخی بیماریها می شود احتمال اینکه حجاج دچار بیماریهایی از این دست باشند وجود دارد از این رو توصیه می شود نکات بهداشتی رعایت گردد و استقبال کنندگان نیز از دست دادن و روبوسی با حجاج خودداری کرده و حجاج ولیمه خود را تا 2 هفته به تاخیر بیندازند.
وی با اشاره به رعایت توصیههای بهداشتی به حجاج اظهار داشت: در صورتی که 2 هفته پس از ورود به ایران علائمی چون تب، سرماخوردگی و بیماریهای تنفسی داشتند به پزشک خانواده خود مراجعه کنند.
استادزاده در ادامه افزود: در سال 1394 حدود 36 مورد بیماری شبیه آنفولانزا در حجاج مشاهده شده که خوشبختانه این افراد به صورت سرپایی مداوا شدند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 740803
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.