قاسم مقیمی با اعلام این مطلب افزود: محور ارم شیراز از معابر انسانی شهر شیراز است که علاوه بر مجاورت با باغ تاریخی ارم شیراز از جاذبههای پیاده محور شهر نیز محسوب می شود و کمتر شهروند شیرازی است که از این نوستالژی شهری بهره نبرده باشد.
نایب رئیس کمیسیون گردشگری شهر شیراز ادامه داد: ضروری است تا با استفاده از کارمایه های گردشگری و بسترسازی مناسب این محور، هم اقدام مناسبی جهت حفظ حریم منظر و فیزیکی باغ ارم انجام شود هم به حفظ هویت و اصالت آن کمک کرد و هم زمینه بهتر و وسیع تری برای گردش و استراحت خانواده ها و بازدیدکنندگان فراهم نمود. ناظر شورا در منطقه یک شهرداری شیراز با اشاره به رویکرد انسان محوری در حوزه های عمرانی شهرداری منطقه یک، این محور را محلی مناسب برای ارائه توانمندی های فرهنگی و هنری شهروندان شیرازی و عرضه محصولات سنتی و صنایع دستی فارس و آشنایی بیشتر با جاذبه های تاریخی و زیست محیطی آن عنوان کرد.
مقیمی با اشاره به محاصره شدن باغ ارم شیراز در سه جبهه جنوب، شرق و شمال توسط خودروها گفت: اثرات سوء ناشی از آلودگیهای صوتی و زیست محیطی وسایط نقلیه و همینطور تکانشها و لرزشهایی که از تردد آنها ایجاد میشود، اکوسیستم طبیعی باغ ارم را با تهدید مواجه کرده و به جهت تراکم خودروها و خطرات ناشی از تصادفات در اطراف باغ ارم، علاقمندان و گردشگران کمتری از محدوده خیابان ارم و محیط خارجی باغ ارم استفاده کنند. این عضو شورای اسلامی شهر شیراز، ظرفیت فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و گردشگری را از مهمترین شاخصهها در ساخت و سازهای شهرداری منطقه یک برشمرد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری حداقل سه پروژه شاخص دیگر با رویکرد گردشگری و زیست محیطی به شهروندان فهیم و فرهنگ دوست این منطقه عرضه خواهد شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 740802
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.