وزیر راه و شهرسازی گفت: 260 هزار نفر در کشور در سال جاری برای خرید مسکن اقدام به پس انداز یکم کرده اند.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، عباس آخوندی در اردبیل اظهار کرد: بحث ثبت مالکیت براساس ماده 9 قانون احیاء در واحدهای مسکونی خارج از محدوده بافت فرسوده برطرف شده که در استان ها باید شورایی در این زمینه شکل گرفته و موانع ثبت مالکیت برطرف شود.

وی به دو روش تامین مالی برای خرید مسکن در کشور اشاره کرد و افزود: روش پس انداز روش ترجیحی ماست به طوری که در این روش قیمت تمام شده پول کاهش یافته و بدون پرداخت یارانه از سوی دولت هر فرد با 6 ماه پس انداز در بانک مسکن تا یک برابر می تواند تسهیلات دریافت کند.

وزیر مسکن ادامه داد: اگر فردی 10 میلیون تومان پس انداز داشته باشد بانک موظف است بعد از سه سال سپرده گذاری او 60 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 8 درصد پرداخت کند که زوجین تا 140 میلیون تومان می توانند به این روش تسهیلات دریافت کنند.

آخوندی استقبال مردم کشورمان را از این طرح رضایت بخش خواند و ادامه داد: از این طریق سالانه 250 هزار نفر می توانند تسهیلات دریافت کنند و بانک موظف است به جای سود تسهیلات قطعی پرداخت کند.
وی از مسئولان استان اردبیل خواست؛ تا مردم را به این شیوه پس انداز در بانک مسکن برای خرید خانه ترغیب کنند تا از این طریق بدون اتکا به بودجه عمومی بانک منابع مورد نیاز را تامین کند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امسال در کنار این روش برای 50 هزار واحد واقع در ماطق بافت فرسوده تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود تا ساکنان این مناطق از این تسهیلات استفاده کنند.

آخوندی با استقبال از همه پیشنهادات مطرح شده در ستاد بازآفرینی شهری در استان اردبیل نسبت به تامین اعتبار برای اجرایی شدن این طرح ها در استان اردبیل قول مساعد داد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.