ظرفیتهای منحصر به فرد بخش گردشگری  در شهرستان گرمی همچنان مغفول مانده است. 
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، گردشگری عشایری، به رغم اینکه در مناطق مختلف کشور و استان مورد توجه قرار گرفته و تجربه ای ناب برای گردشگران محسوب می شود ولی با وجود ظرفیتهای منحصر به فرد، این بخش در شهرستان گرمی همچنان مغفول مانده است.   شهرستان گرمی با جمعیتی بیش از بالای 80هزار نفرجمعیت 11 درصد جمعیت عشایری استان را در خود جای داده و در تولید محصولات لبنی سهم مهمی دارند بطوریکه روزانه 48هزار لیتر شیر به عنوان مواد اولیه محصولات لبنی در منطقه تولید می شود که ظرفیت های کشاورزی و دامی این بخش می‌تواند در صورت احیا و توسعه لازم، بستری برای تولید، اشتغال و درآمدزایی باشد. 
در این میان عشایر شهرستان گرمی  با زندگی کردن در فضای زیبای کوهستانهای و تولید انواع محصولات دامی از ظرفیت‌های نهفته برای توسعه گردشگردی در استان  محسوب می شوند. 
ظرفیت عشایر برای توسعه و رونق صنعت گردشگری به لحاظ سبک زندگی بکر آنهاست که می تواند گردشگران زیادی را که از زندگی شهری و آلودگیهای فضای شهرها به تنگ آمده اند به کوهستانهای سرسبز و زیبا بکشاند و متاسفانه در این موضوع اداره امور عشایرشهرستان غافل مانده و تحرکات خاصی در این زمینه در منطقه از سوی متولیان به گوش نمی رسد.   این در حالی است که سایرشهرستانهای استان در تلاشند در قالب برپایی جشنواره‌های مختلف در طول سال ظرفیتهای موجود عشایر را به رخ بکشنانند. 
با این تفاسیر به نظر می رسد رونق گردشگری عشایری گرمی نیازمند تحقق یک زنجیره است، زنجیره ای که از تامین زیرساختهای لازم برای عشایر و رفع مشکلات آنها شروع شده و به تامین بسترهای مورد نیاز و ارتقای اطلاع رسانی برای رونق گردشگری در این بخش می انجامد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.