ژرارد آرو سفیر پاریس در واشنگتن نوشت: هر کسی که حتی به صورت سطحی از مذاکرات (هسته‌ای) مطلع بوده، می‌داند که پیشنهاد بازگشایی آن یک بن بست است.

به گزارش جماران؛ سفیر فرانسه در آمریکا بار دیگر با تاکید بر اینک‌ه پاریس از بازگشایی پرونده توافق هسته‌ای حمایت نمی‌کند، تصریح کرد: هر کسی که از مذاکرات مطلع بوده می‌داند که پیشنهاد بازگشایی آن یک بن بست است.

ژرارد آرو سفیر پاریس در واشنگتن در واکنش به گزارش چند روز گذشته شبکه بلومبرگ با عنوان "هنر مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای" پیامی در صفحه توییتر تو خود منتشر و بار دیگر تاکید کرد: فرانسه از بازگشایی (پرونده) توافق هسته‌ای با ایران حمایت نمی‌کند. این توافق باید به طور دقیق همان‌گونه که هست، اجرا شود. چند بار باید این مساله را تکرار کنیم.

وی در پیام دیگر نوشت: هر کسی که حتی به صورت سطحی از مذاکرات (هسته‌ای) مطلع بوده، می‌داند که پیشنهاد بازگشایی آن یک بن بست است.

سفیر فرانسه همچنین در پیامی دیگر به توییت مارک دوبوویتز رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها پاسخ داد که نوشته است، آن را تکمیل کردن، اصلاح کردن یا هر چیز دیگر که بنامید، می‌دانیم که شما خواستار رسیدگی به سناریوهای بعد از سال 2025 (زمان پایان محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران طبق توافق) و موشک‌ها هستید.

دوبوویتز در این پیام توییتری به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه اشاره کرده است که گفته بود: توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند با رسیدگی به آنچه پس از سال 2025 اتفاق می‌افتد و موضوع موشک‌های بالستیک ایران تکمیل شود.

ژرارد آرو در پاسخ به دوبوویتز نوشت: اگر شما می‌دانید که ما چه می‌خواهیم، من فکر می‌کنم که دیگر حرفی نمی‌توانم بزنم. بحث تمام است.

وی افزود: بدون تردید امضاکنندگان توافق هسته‌ای شامل آمریکا در ماه ژوئیه و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این نتیجه رسیده‌اند که ایران به تعهداتش پایبند است.

این دیپلمات فرانسوی علاوه بر این در واکنش به گزارش بلومبرگ که در آن آمده بود، پاریس و لندن از تحت فشار قرار دادن ایران برای موضوع پایان محدودیت‌های پس از پایان 2025 و برنامه موشکی این کشور حمایت می‌کنند، در یک پیام نوشت: اجازه دهید همین جا متوقفش کنیم. شما بهتر از من می‌دانید که فرانسه چه می‌خواهد. شما به من نیازی ندارید. من گفته بودم که از بازگشایی موضوع حمایت نمی‌کنیم، اما بر این اساس می‌توانیم درباره دیگر مسائل گفت‌وگو کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.