عزیز سهندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین ماموریت های کمیته امداد امام خمینی (ره) توسعه فرهنگ وقف و سازماندهی مساعدت های خیرین است و با برنامه ریزی در این راستا 250 هزار به صورت سازمان یافته با کمیته امداد همکاری می کنند.
وی با اشاره به افزایش 15 درصدی کمک های خیرین به نیازمندان در استان در سال جاری اظهار کرد: با این افزایش کل کمک های مردمی به نیازمندان به 270 میلیارد ریال رسیده است.
وی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته 235 میلیارد ریال کمک مردمی در آذربایجان غربی جمع آوری شده بود که امسال 35 میلیارد ریال بیشتر شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: کمک های مردمی این نهاد از طریق دریافت صدقات، زکات، کمک در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین، اطعام نیازمندان و کمک های موردی دریافت می شود که در همه این موارد کارنامه خوبی در کشور داریم.
سهندی افزود: کسب رتبه سوم کشوری در جمع آوری صدقات، رتبه دوم کشوری در حوزه زکات و رتبه دهم کشوری در زمینه اکرام ایتام از جمله موفقیت های آذربایجان غربی بوده است.
به گزارش ایرنا، 144 هزار نفر در قالب بیش از 60 هزار خانوار در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی قرار دارد.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 38 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر، وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک های مشاوره ای بخشی از این وظایف است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.