به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان که با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مجتمع فرهنگی فاطمه الزهرا(س) زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: این استان در برخی نقاط از عدم توازن نیروی انسانی ناشی از برخی عوامل نظیر احساس ناامنی و نبود نیروی انسانی مورد نیاز رنج می برد.
امام جمعه زاهدان افزود: سیستان و بلوچستان بیش از آنکه نیازمند فضاهای آموزشی باشد نیازمند فضاهایی برای ارائه خدمات جانبی آموزشی نظیر خوابگاه هاست.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تقدیر ازخیران مدرسه ساز گفت: ایجاد مشوق های لازم برای خیران مدرسه ساز از جمله ضروریاتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در این استان به جز تعادل بخشی کمی و کیفی مدارس، تراکم دانش آموزان نیز در فضاها مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
سکینه اشرفی بر تعادل بخشی به فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان و کیفیت در ساخت فضاهای متناسب با اقلیم تاکید کرد.
وی گفت: با عنایت استاندار به بخش آموزش و پرورش استان علاوه بر کمک خیران توانسته ایم در ساخت مدارس توجه نهادهای غیر دولتی را به استان جلب کنیم.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این نشست بر توجه به مراکز آموزشی و علمی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه فضا تاثیر بسیار مستقیم و مهمی در آموزش دارد ساخت فضاهای زیبا و مقاوم باید مورد توجه قرار گیرد.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی با تقدیر از خیران مدرسه ساز گفت: جلب توجه خیران به مدرسه سازی مایه خرسندی و نشان دهنده توجه افراد به اهمیت علم و دانش است.
به گزارش ایرنا نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان امروز/سه شنبه/ با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، معاونان استاندار و جمعی از مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی هنری فاطمه الزهرا(س) زاهدان برگزار شد.
استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
حدود 600 هزار دانش آموز سیستانی و بلوچستانی از اول مهرماه سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.