جی پلاس؛

نصب اولین پل بتنی با استفاده از چاپگر سه بعدی در هلند + تصاویر

اولین پل بتنی با چاپگر سه بعدی که ضایعات ناشی از ساخت و ساز سنتی را کاهش می دهد ، در هلند نصب شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ سایت اینهبیتتت نوشت: دانشگاه صنعتی اندهوون دارای چاپگری عظیم سه بعدی است که می تواند اشیاء فراوانی را چاپ کند. این دانشگاه توانست اولین پل بتنی را با این چاپگرهای سه بعدی مونتاژ کند. این پل 8 متر طول و 3 و نیم متر عرض دارد و در شهر کوچک "گمرت" در هلند نصب شد.

می توان گفت که این پل، اولین پلی است که با فناوری سه بعدی ساخته شده و ضایعات ناشی از ساخت و ساز به شکل سنتی را کاهش داده است.

 

 

3d-bridge-Gemert-889x500

از لحاظ فنی، شهر مادرید اولین پل با چاپ سه بعدی را در اوایل سال معرفی کرد اما پل گمرت با روش خاص و متفاوت دیگر ساخته شده است؛ به این شکل که لایه های بتنی به کار رفته در پل با کابل های فولادی تقویت شده است. این روش تضمین می کند که بتن پل پیش تنیده شده باشد .

3D-Bridge-vid-889x500

بتن مورد استفاده برای چاپ پل ضخیم تر از حد عادی است، بنابراین شکل خود را در هنگام چاپ حفظ می کند. با  پرینتر سه بعدی نیاز به مصالح کمکی مانند قالب کم و به طور قابل توجهی موجب کاهش تولید ضایعات می شود. همچنین نیاز کمتری به استفاده از منابع در ساخت هست. 

این دستاورد تاثیرات مثبتی بر مقدار تولید CO2 در طول مرحله تولید وساخت دارد. کاهش زباله در ساختمان سازی هم دستاورد بسیار مهم و قابل توجهی برای محیط زیست است.

تیم مشغول به کار با شرکت هلندی BAM Infra، دو ماه زمان صرف چاپ قطعات کردند که سپس برای ساخت پل استفاده خواهد شد.

3d-bridge-Gemert300-889x667

3d-bridge-Gemert2-889x500

دیدگاه تان را بنویسید