جی پلاس؛

تولید یک باتری جدید آب شور، ایمن و پرانرژی!

محققان با استفاده از آب شور به عنوان یک الکترولیت توانستند باطری ایمن تر و سبزتر ارایه دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ سایت اطلس نوشت: در سال 2015، گروهی از دانشمندان در زمینه فناوری باطری به موفقیت هایی دست یافتند. آنها با استفاده از آب شور به عنوان یک الکترولیت توانستند باتری بالقوه ایمن تر و پاک تر ، یا به اصطلاح سبزتر را تولید کنند.

این باتری می تواند جایگزین باتری های تجاری قابل شارژ لیتیوم یونی شود. مشکلی که قبلا این گروه در ساخت این باتری روبه رو شدند، تنظیم ولتاژ بود. اکنون این تیم توانست طراحی باتری را ارتقا دهد تا قابل مصرف در لوازم خانگی بدون خطر آتش سوزی و انفجار  شود.

دکتر کانگ شو، یکی از محققان ارشد در آزمایشگاه تحقیقات ارتش آمریکا می گوید که اگر در گذشته شما نیاز به انرژی زیادی داشتید، باید یک باتری لیتیوم یونی غیر آبی را انتخاب می کردید اما باید در مورد ایمنی این نوع باتری ها ملاحظاتی را در نظر می گرفتید چون ممکن است آتش بگیرد؛ همچنین اگر ایمنی باتری برای شما اهمیت داشت، باید از یک باتری آبی استفاده می کردید اما انرژی کمتری دریافت می کردید. اکنون با این فناوری شما می توانید هم بانری ایمن تر و پر انرژی داشته باشید.

نکته مهم در طراحی این باطری و بسیاری از باطری ها امروزی وجود یک لایه محافظ با نام interphase solid-electrolyte است. این لایه در اطراف آند یا الکترود مثبت زمانی شکل می گیرد که الکترولیت های انرژی در طول اولین شارژ شکسته می شوند، و از واکنش های شیمیایی که می تواند باعث آتش سوزی، و انفجار شود، محافظت می کند.

 محققان توانستند که با بکاربردن ترکیب مناسب آب و نمک  در لایه بین فازی این باطری، به باطری آبی دست یابند. غلظت بالای نمک در مقایسه با آب، ولتاژ باطری را از 1.23 وات به 3 وات افزایش می دهد و با افزودن ژل جدید الکترولیت پلیمری بار را افزایش داده و به ولتاژ 4 وات می رساند.

شونگشن وانگ استاد بیوشیمی در دانشگاه مریلند می گوید نوآوری اصلی و مهم  در واقع ساخت این ژل است که تماس آب با آند یا الکترود مثبت متوقف می کند و عملکرد باطری را افزایش می دهد.

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید