به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمید لطف‌اللهیان در حاشیه جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه اول شهریور به عنوان روز پزشک آیین تجلیل از چهره شاخص و برجسته استان اردبیل دکتر معماری در مجتمع فدک اردبیل برگزار می‌شود ما نیز بنا به احساس وظیفه و ادای دین به این شخصیت والامقام با همکاری شورای شهر تصمیم گرفتیم تا یکی از خیابان‌های جدید در مجموعه شورابیل اردبیل را که از ابتدای ورودی جدید شورابیل از بغل نمایشگاه بین‌المللی اردبیل آغاز شده و به شهرک‌های جدید اتصال پیدا می‌کند به نام دکتر معماری نامگذاری کنیم.

وی بیان کرد: قرار شد فردا همزمان با برگزاری آیین تجلیل از این شخصیت برجسته در این خیابان ضمن نصب تندیس دکتر معماری این خیابان نیز به نام او نامگذاری شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

شهردار اردبیل ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی در بحث نامگذاری دخیل نبوده بلکه صرفا پیشنهادی را به شهرداری اردبیل ارائه کرده و ما توجه به اینکه در مرکز شهر خیابان جدیدالاحداثی نداریم تصمیم گرفتیم تا ورودی جدید شورابیل را که یک خیابان منتهی به شهرک‌های جدید‌الاحداث است به نام دکتر معماری نامگذاری کنیم.

لطف‌اللهیان افزود: تلاش می‌کنیم تا در این منطقه در کنار نصب تندیس دکتر معماری که به همت بخش خصوصی آماده شده تندیس سایر مفاخر استان اردبیل را نیز به تدریج در این مکان نصب کنیم تا زمینه الگوگیری برای نسل‌های آینده فراهم آید.

وی گفت: دکتر معماری بیش از ۵۰ سال خدمات شایسته در حوزه‌های مختلف برای شهر اردبیل انجام داده و ما در قدردانی از این شخصیت تصمیم گرفتیم تا این کار هر چند اندک را انجام داده و ادای دین خودمان را نشان داده باشیم.

شهردار اردبیل عنوان کرد: قطعا در اینده و با راه‌اندازی باغ موزه مفاخر استان اردبیل سعی خواهد شد اقدامات و کارهای دیگری نیز در راستای ارتقای فرهنگ تجلیل و تکریم شخصیت‌ها و مفاخر استان اردبیل به ویژه شهر اردبیل انجام شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 722477
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.