دکتر علیرضا انوشیروانی گفت: در این گردهمایی حافظه بین فرهنگی کشورهای ایران، آلمان و فرانسه و تعاملات این فرهنگها مورد بررسی قرار میگیرد. وی ادامه داد: تعاملات فرهنگی فرانسه، آلمان و ایران؛ مقایسه شکل گیری حافظه بین فرهنگی و هویت این 3 کشور، سهم حافظه فرهنگی در شناخت خود و دیگری و حافظه بین فرهنگی گذشته و ارتباط آن با حال و آینده جزو محورهای این همایش است.
دکتر انوشیروانی گفت: رشته حافظه بین فرهنگی در واقع میان رشته ای است و تاریخ، باستان شناسی، مطالعات دینی، فرهنگی، فلسفه و ادبیات طبیعی میتواند به آن مربوط باشد و با توجه به نوپا بودن آن در ایران برگزاری همایش یاد شده اهمیت قابل توجهی دارد.
این استاد تمام ادبیات تطبیقی دانشگاه شیراز ادامه داد: توسعه همکاری دانشگاه استراسبورگ فرانسه و دانشگاه شیراز از دستاوردهای مهم این همایش بین المللی است و در این گردهمایی، حافظه بین فرهنگی ایران، آلمان و فرانسه مورد بررسی قرار
می گیرد.
دبیر علمی همایش ادامه داد: پژوهشگران و علاقمندان به مباحث یاد شده میتوانند مقالات خود را برای ما ارسال کرده و زمینه توسعه فعالیتهای مربوطه را
فراهم نمایند.
وی گفت: پیش از این تفاهم نامه ای بین دانشگاه های شیراز و استراسبورگ فرانسه منعقد شده بود که بر اساس آن قرار است علاوه بر ایجاد تعاملات علمی همایشهای مشترک نیز برگزار شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 721942
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.