عربستان از حج بهره‌برداری توریستی می کند/ عکس

همزمان با موسم حج امسال و حضور صدها هزار زائر در شهر مدینه، اتوبوس‌های دو طبقه مخصوص تورهای «HOP-ON HOP-OFF» راهی این شهر شده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این اتوبوس‌های قرمزرنگِ بدون سقف که نخستین‌بار از سال ۱۹۵۴ در شهر لندن با هدف تماشای سریع و آسان آثار دیدنی شهر بکار گرفته شد، اکنون در بسیاری از مقاصد گردشگری دنیا دیده می‌شود.

سال پیش نیز یک شرکت خصوصی گردشگری در تهران سعی کرد یک دستگاه از این اتوبوس را در مسیر جاذبه‌های گردشگری پایتخت بکار گیرد که پس از یک فعالیت کوتاه مدت، به خاطر نداشتن پلاک دائمی متوقف شد.

اما حالا در مدینه، شهری که زائران پیش از انجام حج واجب و عمره، برای زیارت مزار رسول الله (ص) سفری به آن می‌کنند، می‌توان سوار این اتوبوس‌های دو طبقه قرمز شد و با ۳۰ ریال که حدودا ۳۵ هزار تومان می‌شود، اطراف مسجدالنبی، موزه قرآن، دروازه اسلام، محدوده کوه احد و خندق، مسجد قبا را در دو ساعت دید.

زائران یا همان گردشگران مدینه در طول سفر با این اتوبوس قرمز رنگ، دستگاه ترجمه‌ای دریافت می‌کنند که توضیحات را به زبان‌هایی چون فارسی، انگلیسی، عربی، اندونزیایی، فرانسه، مالایی، ترکی استانبولی و اردو ارائه می‌کند.

این اتوبوس‌های توریستی برای نخستین‌بار است که در حج امسال و در شهر مدینه بکار گرفته شده‌اند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید