نتایج روز دوم از هفته چهارم لیگ برتر هفدهم

از پیروزی سپاهان در دربی اصفهان تا برتری تیم دایی مقابل شاگردان منصوریان+ جدول برنامه روز سوم و رده بندی

روز دوم از هفته چهارم لیگ برتر هفدهم با برگزاری 4 دیدار به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در روز دوم از سری رقابت های هفته چهارم لیگ برتر چهار دیدار برگزار شد که در مهم ترین این بازی ها استقلال و ساپیا به مصاف هم رفتند و آبی پوشان در ورزشگاه تختی مقابل شاگردان علی دایی شکست خوردند.

شکست شاگردان منصوریان مقابل سایپا در ورزشگاه تختی

تیم‌های سایپا و استقلال در ادامه دیدارهای هفته چهارم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر از ساعت 20:45 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه تختی و با قضاوت محمدحسین زاهدی‌فر به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود سایپا به پایان رسید. محمد عباس‌زاده در دقیقه 58 از روی نقطه پنالتی برای سایپا گلزنی کرد. روزبه شاه‌علیدوست کاپیتان سایپا در دقیقه 1+90 این مسابقه با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد.

ترکیب سایپا: محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، رضا علیاری، دانیال ماهینی، امید خالدی، رضا اسدی، روزبه شاه‌علی‌دوست، علی قلی‌زاده، آرش رضاوند (حامد شیری - 90)، مهدی ترابی (محمدحسین کنعانی‌زادگان 3+90) و محمد عباس‌زاده (رضا جعفری - 76).

ترکیب استقلال:سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، سیدمجید حسینی، یعقوب کریمی (مهدی قائدی - 71)، وریا غفوری، روزبه چشمی، سرور جپاروف، مجتبی جباری (جابر انصاری - 89)، داریوش شجاعیان، حسن بیت‌سعید و سجاد شهباززاده (علی قربانی - 40).

نیمه اول/ استقلال صفر - سایپا صفر
دقیقه 5: 
ضربه ایستگاهی برای سایپا را ترابی روی دروازه سانتر کرد که توپ توسط مدافعان استقلال برگشت داده شد. توپ برگشتی به شاه‌علی‌دوست رسید که شوت محکم این بازیکن با اختلاف زیادی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 17: مهدی ترابی از سمت راست وارد محوطه جریمه استقلال شد و توپ را روی زمین مقابل دروازه حریف فرستاد که این توپ بدون آنکه به بازیکنی برخورد کند، عرض زمین را طی کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 19: شوت زمینی جپاروف از پشت محوطه جریمه استقلال به مدافع سایپا برخورد کرد و تغییر جهت داد. در ادامه زمانی که شهباززاده قصد ضربه زدن به توپ را داشت، محمدرضا اخباری آن را با یک شیرجه سریع مهار کرد.

دقیقه 21: مهدی ترابی در یک ضدحمله، توپ را به پشت محوطه جریمه استقلال رساند و با یک پاس تماشایی، قلی‌زاده را در موقعیت تک به تک با رحمتی قرار داد که ضربه قلی‌زاده را دروازه‌بان استقلال به کرنر فرستاد تا بهترین موقعیت بازی تا این لحظه تبدیل به گل نشود.

دقیقه 23: شوت محکم رضاوند از فاصله 23 متری با اختلاف کمی از روی دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 25: نفوذ وریا غفوری از سمت راست و سانتر او پس از برخورد به مدافعان سایپا توسط بازیکنان این تیم دفع شد.

دقیقه 29: پاس جپاروف به غفوری در محوطه جریمه سایپا رسید که شوت محکم مدافع راست استقلال پس از برخورد به تیرک عمودی دروازه به زمین بازگشت و بهترین فرصت استقلال برای گلزنی از دست رفت.

دقیقه 31: بیت‌سعید با یک پاس عمقی، شهباززاده را راهی دروازه سایپا کرد و ضربه مهاجم استقلال را که چندان محکم نیز نبود، اخباری به کرنر فرستاد.

دقیقه 32: شوت بیت‌سعید از گوشه محوطه جریمه سایپا به مدافع سایپا برخورد کرد و تغییر مسیر داد و اخباری به راحتی آن را مهار کرد.

دقیقه 38: ترابی درون محوطه جریمه استقلال قصد عبور از سه بازیکن را داشت که داور برخورد او با مدافع حریف را خطا تشخیص نداد.

دقیقه 40: شهباززاده از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و جای خود را در ترکیب استقلال به علی قربانی داد.

نیمه دوم/ استقلال صفر - سایپا یک

دقیقه 49: علی قلی‌زاده پس از دریبل‌های پیاپی مدافعان استقلال در موقعیت تک به تک با رحمتی قرار گرفت. او در شرایطی که می‌توانست مهدی ترابی را در موقعیت بهتری برای گلزنی قرار بدهد، تصمیم گرفت خودش این کار را انجام بدهد که مهدی رحمتی توپ او را مهار کرد.

دقیقه 50: محمد عباس‌زاده پشت مدافعان استقلال صاحب موقعیت گلزنی شد و توپ را هم درون دروازه جای داد، اما گل او در موقعیت آفساید به ثمر رسید.

دقیقه 53: مهدی ترابی ضربه ایستگاهی سایپا از فاصله 30 متری را به سمت دروازه استقلال نواخت که مهدی رحمتی به راحتی توپ او را دفع کرد.

دقیقه 56: محمد عباس‌زاده روی پاس به عقب مدافعان استقلال برای مهدی رحمتی، در تلاش برای تصاحب توپ توانست از دروازه‌بان استقلال یک پنالتی بگیرد. مهدی رحمتی هم از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 58: ضربه پنالتی سایپا را محمد عباس‌زاده وارد دروازه کرد. این بازیکن پس از شادی گلش از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 61: علی قلی‌زاده شوتی مواج را از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه استقلال زد که توپ با فاصله از کنار دروازه آبی‌ها به بیرون رفت.

دقیقه 63: ضربه داریوش شجاعیان به سمت دروازه سایپا راهی به دروازه این تیم نداشت و راهی اوت شد.

دقیقه 64: حرکت تند و تیز قلی‌زاده بار دیگر برای استقلالی‌ها خطرساز شد و این بازیکن پس از پشت سر گذاشتن بازیکنان این تیم اقدام به شوتزنی کرد که البته شوت او راهی به دروازه نداشت.

دقیقه 73: وریا غفوری با حرکت از سمت راست و یک و دویی که داشت وارد محوطه جریمه سایپا شد که محمدرضا اخباری با خروج به موقع توپ او را مهار کرد.

دقیقه 77: روزبه شاه‌علیدوست با خطایی که روی حسن بیت‌سعید انجام داد، با کارت زرد داور مسابقه جریمه شد.

دقیقه 79: روزبه چشمی پس از خطا روی آرش رضاوند از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 81: وریا غفوری از راهی دور اقدام به شوتزنی کرد، اما توپ او راهی اوت شد.

دقیقه 1+90: روزبه شاه‌علیدوست با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد.

دقیقه 4+90: حسن بیت‌سعید در محوطه جریمه استقلال می‌توانست دروازه سایپا را باز کند که توپ او راهی کرنر شد.

سایپا با شکست استقلال توانست 10 امتیازی شود و در جدول رده‌بندی به پرسپولیس 10 امتیازی برسد. استقلال هم 4 امتیازی شد. دایی هم پس از 8 سال موفق به شکست استقلال در لیگ برتر شد.

پیروزی پارس جنوبی مقابل صنعت نفت آبادان

دو تیم پارس جنوبی جم و صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه تختی جم به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه دو بر یک به صود شگفتی‌سازان جمی به پایان رسید.

در این دیدار حامد نورمحمدی (۶۳) و آلویس نانگ (۶۹) برای پارس جنوبی و لوسیانو پریرا (۳) برای صنعت نفت گل‌زنی کردند.

با این نتیجه پارس جنوبی ۱۰ امتیازی شد و در رده دوم باقی ماند و صنعت نفت آبادان با ۶ امتیاز در رده پنجم قرار گرفت.

دربی اصفهان را سپاهان برد

 دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور امروز (پنجشنبه) از ساعت 20:15 در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد که در پایان این دیدار تیم سپاهان موفق شد با نتیجه 2 بر صفر مقابل ذوب‌آهن به برتری برسد.

ساسان انصاری گل اول این دیدار را در دقیقه 72 به ثمر رساند و جلال‌الدین علی‌محمدی در دقیقه 3+90 اختلاف را به دو گل رساند.

قضاوت دیدار ذوب‌آهن - سپاهان را علیرضا فغانی بر عهده داشت. او در این بازی به رسول نویدکیا، جلال‌الدین علی‌محمدی و لی اولیویرا از تیم سپاهان کارت زرد نشان داد.

پیروزی در این مسابقه اولین برد شاگردان زلاتکو کرانچار و اولین شکست شاگردان قلعه‌نویی در لیگ هفدهم بود.

برتری تراکتورسازی مقابل نفت تهران

 دو تیم تراکتورسازی و نفت تهران در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی دو بر یک سرخ‌پوشان تبریزی به پایان رسید.

در این دیدار محمد ایران پوریان روی پاس محمدرضا آزادی در دقیقه ۲۱ توانست تراکتورسازان را پیش بیندازد. در ادامه هر دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند که استفاده نکردند تا اینکه در دقیقه ۸۲ حامد آقایی روی غفلت مدافعان تبریزی توانست گل تساوی را برای نفت و شاگردان حمید درخشان به ثمر برساند.

اما این پایان کار نبود و در دقایق پایانی محمد ایران پوریان از روی نقطه پنالتی گل پیروزی تراکتورسازی را به ثمر رساند تا طلسم نبردن‌های شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان برسد.

در این دیدار محمد نوری و مهدی کیانی از تیم تراکتورسازی با کارت زرد داور جریمه شدند. با این نتیجه تراکتورسازی اولین امتیاز خودش را با بردی شیرین کسب کرد و با سه امتیاز به رده دوازدهم صعود کرد. نفت تهران هم با چهار امتیاز در رده یازدهم باقی ماند. البته دو تیم باید منتظر نتایج دیدارهای دیگر این هفته باشند.

جدول نتایج روز دوم هفته چهارم لیگ برتر هفدهم

100

جدول رده بندی هفته چهارم لیگ برتر هفدهم

 

200

دیدگاه تان را بنویسید