مقایسه رنو ساندرو اتوماتیک و پژو 207i اتوماتیک +جدول مشخصات

اگر قصد خرید خودرویی ‌هاچ‌بک در حدود قیمت ۵۰ میلیون تومان داشته باشید، در حال حاضر دو گزینه صفر به غیر از موارد دست دوم در پیش رو خواهید داشت. پژو ۲۰۷i و رنوساندرو جزو محصولاتی است که می‌توان به صورت صفر خریداری کرد و هم‌اکنون توسط پارس‌خودرو و ایران‌خودرو عرضه می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هر دو خودرو در نسخه‌های اتوماتیک و دنده‌ای عرضه می‌شود و می‌توان نسخه اتوماتیک را بهترین گزینه برای شهرهای پرجمعیت دانست. در این مطلب قصد داریم نگاهی اجمالی به رقابت میان این دو ‌هاچ‌بک پرهیاهو و پرطرفدار بیندازیم.

پژو 207i اتوماتیک

پژو 207 که برگرفته از پژو 206 پلاس است، از سال 1389 ‌تا سال 1390 توسط ایران‌خودرو عرضه شد و از سال 1396 نیز نسخه فیس‌لیفت آن ‌توسط ایران‌خودرو به بازار عرضه می‌شود. نسخه فیس‌لیفت این خودرو به واسطه تغییرات مختلفی که در ظاهرش ایجاد شده است و با توجه به آپشن‌های فراوان مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته ‌و به خصوص می‌توان گفت تقاضا برای این خودرو در نسخه اتوماتیک بسیار بالاست و مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. تکمیل ظرفیت فروش نسخه اتوماتیک با قیمت 47.320 میلیون تومان در مرحله دوم نیز گواه همین مسئله است. در بخش فنی این خودرو همانند 206های در حال عرضه از پیشرانه TU5 105 اسب بخاری بهره می‌برد و می‌توان این خودرو را ایده‌آل برای شهرهای پرجمعیت اما برای خانواده‌های کم‌جمعیت دانست چرا که این خودرو از لحاظ مصرف سوخت (7.2 لیتر در 100کیلومتر) و شتابگیری گزینه مناسب و ایده‌آلی با توجه قیمتش است اما از لحاظ فضای بار(320 لیتر در ساندرو و 245 لیتر در 207) و فضای سرنشینان به خصوص در ردیف عقب نسبت به رقیب خود از فضای کمتری برخوردار است.

مهم‌ترین مزیت پژو 207 را می‌توان در برخوردار‌بودن از آپشن‌های جدید به خصوص مانیتور لمسی، چراغ‌های روشنایی روز(DAYLIGHT) و کروزکنترل  دانست که از طرفداران زیادی برخوردار است‌.

ساندرو اتوماتیک

ساندرو، خودرویی است که پس از فروش موفق تندر90، در بازار ایران حضور پیدا کرده ‌و با توجه به تشنه‌بودن بازار برای خودرویی ‌هاچ‌بک و با‌کیفیت در حدود قیمت 50 میلیون تومان تصور استقبال بی‌نظیر از این خودرو نیز دور از انتظار نبود. هر چند که ساندرو از چهره‌ای ساده‌تر و بی‌آلایش‌تر نسبت به رقیب خود برخوردار است اما با توجه به تجربه خوب خریداران تندر90 و کم‌خرج‌بودن و بی‌دردسر بودن آن و  همچنین با توجه به مشترک بودن مشخصات فنی ساندرو و تندر90 بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای ‌هاچ‌بک به سمت خرید این خودرو رفتند. هرچند گیربکس AL4 با سری DP گیربکس های اتوماتیک رنو نقشه مشابهی دارد اما گیربکس DP2 ساندرو در واقع به عنوان نسخه اصلاح شده و جدیدتر گیربکس AL4 پژو 207i اتوماتیک شناخته می شود که به گفته مالکان، به همین دلیل از عملکرد بهتری برخوردار است اما در برخی موارد تقه‌زدن جعبه‌دنده در پژو 207 اتوماتیک گزارش شده است که البته در بررسی های میدانی ما این موضوع تایید و ثابت نشد. به طور کلی می‌توان گفت پژو 207 اتوماتیک بیشتر مناسب افرادی است که آپشن‌پسند هستند و ساندرو مناسب افرادی است که به کیفیت قطعات و اجزای داخلی اهمیت بیشتری نسبت به آپشن می‌دهند.

ذکر این نکته نیز خالی از اهمیت نیست که ساندرو از شتابگیری بهتری نسبت به پژو 207 برخوردار است اما در مقابل مصرف سوخت بیشتری نیز به صورت ترکیبی دارد و همانند 207 از پیشرانه 1.6 لیتری 105 اسب بخاری بهره می‌برد.

 

عصر خودرو

 

دیدگاه تان را بنویسید