گزارش جی پلاس؛

عراقی ها با دعوت از تیم های ایرانی به کشورشان چه می خواهند؟

عراقی ها حاضرند برای حضور سه تیم از ایران برای بازی دوستانه در کشورشان، هزینه های سفر و اقامت را هم بپردازند تا به هدف خود برسند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ از چندین ماه قبل و با برداشته شدن بخشی از محدودیت های امنیتی عراق از سوی فیفا و AFC، عراقی ها دیدار دوستانه ای را با اردن  و ستارگان جهان در ورزشگاه بصره برگزار کردند تا بعد از سال ها 60 هزار هوادار عراقی شاهد بازی های تیم ملی کشورشان باشند.

عراقی ها هنوز به طور کامل موفق به از بین بردن محدودیت هایشان برای برگزاری بازی های رسمی نشده اند اما با برگزاری بازی های دوستانه سعی در به اثبات رساندن وضعیت مطلوب کشورشان از نظر امنیتی دارند. البته آن ها همزمان با این کار، چندین ورزشگاه جدید را در دستور ساخت دارند که ورزشگاه های تازه تاسیس کربلا و بصره نمونه هایی از این ورزشگاه ها هستند. عراقی ها بعد از ترکیه، بیشترین سرمایه گذاری را در بخش ساخت و ساز امکان ورزشی  داشته اند که بخش زیای از آن ها هنوز به مرحله افتتاح نرسیده است.

به همین منظور، مقامات فوتبالی این کشور مدتی است که خواهان برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی ایران شده اند و هر چند وقت یک بار خبری درباره این موضوع شنیده می شود. پیشنهاد عراقی ها به تیم ملی، برگزاری بازی در ورزشگاه کربلا است. عراقی ها اخیرا پیشنهاد های دیگری را هم به تیم های باشگاهی ایران ارائه کردند که در نوع خود جالب است چرا که آن ها تمامی هزینه برگزاری این بازی های دوستانه را تقبل خواهند کرد.

عبدالحسین عبطان، رییس فدراسیون فوتبال عراق در مصاحبه خود با رسانه های کشورش با اشاره به ملاقات خود با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: در تدارک برنامه‌ریزی برای برگزاری 3 بازی دوستانه تیم‌های فوتبال عراقی و ایرانی در ورزشگاه‌های عراق پس از رفع ممنوعیت از سوی فیفا هستیم.

پیش از این رسانه‌های ورزشی عراق و وزیر ورزش این کشور نیز از برگزاری بازی‌های دوستانه استقلال تهران با تیم نیروی هوایی عراق خبر داده بودند. همچنین مهدی تاج چندی پیش برای ملاقات با رییس فدراسیون فوتبال این کشور راهی عراق شده بود و از ورزشگاه کربلا دیدن کرد تا در آینده نزدیک ایران و عراق دیداری دوستانه ای را برگزار کنند.

امروز هم در افتتاحیه ورزشگاه امام رضا (ع)، منتخب مشهد با منتخب کربلا دیدار دوستانه ای را برگزار می کنند  و چند ماه بعد این دو تیم در افتتاح ورزشگاه کربلا به مصاف هم می روند.

**هدف عراقی ها چیست؟

در وضعیتی که ایران در منطقه خاور میانه رابطه خوبی با کشورهای عربستان، امارات، بحرین و ... ندارد، عراقی ها به واسطه رابطه خوب دو کشور، بازی های خود در انتخابی جام جهانی را در ایران برگزار می کردند. دو کشور در چند سال اخیر چندین بازی دوستانه هم داشتند و بیشترین بازیکنان عرب زبان از این کشور راهی فوتبال ایران شده که این نشان از رابطه بسیار خوب دو کشور دارد.

عراقی برای گرفتن حق برگزاری بازی های بین المللی در خاک خودش، نیازمند برقراری امنیتی است که به تایید فیفا هم برسد. به همین منظور آن ها از تیم های مختلف جهان برای حضور در کشورشان برای بازی دوستانه دعوت می کنند. آن ها برای این کار علاقه مند هستند از ایران، به عنوان یکی از کشورهای صاحب فوتبال آسیا و صعود کننده به جام جهانی 2018 استفاده کنند.

در این بین مهدی تاج و کی روش هم بی میل به بازی با عراق نیستند چرا که این کشور در بازی های اخیر موفق به شکست ایران هم شده و سطح فنی قابل قبولی دارد اما مهم ترین مسئله بازی در عراق و کربلا است. از طرف دیگر رسانه های عراقی مدعی شدند استقلال هم دیداری را با نیروی هوایی عراق در این کشور خواهد داشت.

استقلالی ها برخلاف فدراسیون فوتبال برگزاری این بازی را تایید نمی کنند اما این پیشنهاد به آبی ها ارائه شده و این باشگاه هنوز با آن موافقت نکرده است.

نماینده فوتبال باشگاهی عراق سال گذشته به دلیل ناتوانی در میزبانی از بازی های بین المللی نتوانست در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود و جای خود را به پرسپولیس داد تا این تیم بدون انجام بازی پلی آف، به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی شود.

بازی دوستانه عراقی ها با تیم های صاحب نام ایرانی می تواند به این کشور کمک کند و به همین دلیل هم تمایل بسیار زیادی دارند تا استقلال را پیش از شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا متقاعد به حضور در کشورشان کنند.

دیدگاه تان را بنویسید