مکان: برلین، آلمان/ منبع: دویچه وله

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از زندان سیاسی «استاسی» که به موزه تبدیل شده است، بازدید کرد. 

آنگلا مرکل ملقب به «بانوی آهنین جهان»، پس از بازگشت از تعطیلات تابستانی سه هفته ای خود، از امروز مبارزات انتخاباتی خود را از سر گرفت و اولین گام او، بازدید از زندان حکومت کمونیستی آلمان شرقی سابق به نام زندان استاسی در شهر «برلین» بود که اکنون به موزه تبدیل شده است.

این زندان در شمال شرقی برلین، زندان اصلی محل نگهداری و بازجویی از زندانیان سیاسی توسط پلیس مخفی آلمان شرقی سابق بین سال های 1951 تا 1989 بود.

مرکل از دو تن از زندانیان سابق که بخش های مختلف این زندان سابق را به او نشان دادند، تشکر کرد و گفت: «این بازدید به خصوص چند روز پیش از سالگرد احداث دیوار برلین در 13 اوت 1961، معنی خاصی برای من دارد.»

مرکل در بخشی از سخنان خود از کار این مرکز علیه افراط گرایی چپگرا تقدیر کرد که بیان این حرف، شاید توضیح دهنده بخشی از اهداف سیاسی مرکل از این بازدید در آغاز دوباره مبارزات انتخاباتی او باشد.

گذشته کمونیستی آلمان همچنان برای احزاب چپ آلمان مایه شرمساری است .

انتخابات پارلمانی فدرال آلمان روز یکشنبه 24 سپتامبر (دوم مهر) برگزار می شود و این درحالی است که طبق تازه ترین نظرسنجی ها حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان با فاصله ای حدود 12 تا 17 درصد از اصلی ترین رقیب خود یعنی حزب سوسیال دموکرات پیش است و تقریبا حتمی به نظر می رسد که مرکل برای چهارمین بار صدر اعظم آلمان شود.

مرکل به مدت 12 سال است که قدرت را در آلمان در دست دارد و توانسته است در این مدت خود را به عنوان قدرتمندترین زن جهان معرفی کند.

مکان: برلین، آلمان

منبع: دویچه وله

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.