در گفتگو با جی پلاس؛

توضیح فدراسیون دوومیدانی درباره کمک 15 هزار دلاری اتحادیه جهانی/ کیهانی: این یک کمک معمولی بود/ از این پس فقط ورزشکاران شایسته حقوق می گیرند

فدراسیون ایران در حالی کمک 15 هزار دلاری (57 میلیونی) اتحادیه جهانی دوومیدانی را دریافت کرد که پاداش هر مدال آور طلایی ایران در قهرمانی آسیا 50 میلیون تومان است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در جریان برگزاری رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا مجید کیهانی رئیس فدراسیون ایران دیدارهایی را با مسئولان اتحادیه جهانی از جمله سباستین کو IAAF داشت.

دیدار با رئیس اتحادیه فدراسیون جهانی دوومیدانی اتفاق خوبی بود که باعث شد " کو " از شرایط دوومیدانی ایران اطلاعات بیشتری داشته باشد و همچنین ارتباط فدراسیون ایران با اتحادیه جهانی دوومیدانی بهتر شود. اما یک  اتفاق جالب در حاشیه یکی از این دیدار ها رخ داد! مجید کیهانی با مدیر امور بین المللی اتحادیه جهانی دوومیدانی دیدار کرد و پس از آن قرار بر این شده که این اتحادیه 15 هزاردلار تا یک ماه آینده به فدراسیون ایران پرداخت کند. اگر قیمت دلار را 3800 تومان در نظر بگیریم این پول حدود 57 میلیون تومان می شود.

نکته جالب این است که فدراسیون قبل از آغاز رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا اعلام کرد که هر دوومیدانی کاری که به مدال طلا برسد 50 میلیون تومان پاداش دریافت می کند که اگر تنها پاداش مدال طلای احسان حدادی را درنظر بگیریم تنها هفت میلیون از این کمک باقی می ماند چه برسد به پاداش دیگر ملی پوشان.

با توجه به اینکه فدراسیون دوومیدانی بودجه کمی از وزارت ورزش دریافت می کند و وضعیت مناسبی هم در جذب حامیان مالی ندارد، به نظر نمی رسد کمک 15 هزار دلاری اتحادیه جهانی برای فدراسیون ایران خیلی تعیین کننده باشد چرا که با توجه به چهار مدال طلا و یک برنزی که ایران به دست آورده حدود 420 میلیون تومان فدراسیون باید پاداش پرداخت کند.

البته با توجه به اینکه پاداش مدال آوران کاروان ایران هزینه خیلی بیشتری نسبت به کمک اتحادیه جهانی برای فدراسیون دارد مشخص نیست فدراسیون از دریافت این کمک چه هدفی داشته است؟

اما در همین رابطه مجید کیهانی در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، اظهار کرد: کمک 15 هزار دلاری مختص فدراسیون ایران نیست. سالانه اتحادیه جهانی دوومیدانی برنامه های پایه ای کشورها را بررسی کرده و به آنها کمک می کند. این کمک ربطی به درخواست من نداشته است و به هر کشور و یا هر برنامه ای که اصولی باشد تعلق می گیرد. تایید این کمک در ابتدای هر سال میلادی رخ می دهد. برنامه های ایران مورد تایید این اتحادیه قرار گرفت و بنابراین اتفاق عجیبی رخ نداده است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درپاسخ به این سوال که چرا مبلغ پاداش های مدال آوران آسیایی تا این حد بالاست نیز به جی پلاس گفت:  این دوومیدانی کاران شایستگی لازم را دارند و ما وظیفه داریم برای آنها انگیزه ایجاد کنیم. حقوق دوومیدانی کاران که پیش از این پرداخت می شد و گاهی قطع می شد صرف همین هزینه ها می شود. یعنی به جای اینکه به همه دوومیدانی کاران حقوق بدهیم و در حالی که حقشان نیست، بر اساس قانون به صورت هدفمند به دوومیدانی کاران شایسته داده می شود.

او در پایان صحبت هایش تاکید کرد: اینکه اتحادیه جهانی به ما کمک کرده براین اساس نیست که فدراسیون پول ندارد، بلکه این یک کمک معمولی است.

دیدگاه تان را بنویسید