عادل الجبیر یکبار دیگر با مطرح کردن ادعایی بی اساس گفت که ایران همچنان به حمایت از تروریست‌ها در منطقه ادامه می‌دهد.

به گزارش جماران به نقل از العربیه، وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه بلژیک گفت که ایران همچنان به حمایت از تروریست‌ها در منطقه ادامه می‌دهد.

"عادل الجبیر" وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس خبری با وزیر خارجه بلژیک گفت: مذاکرات سازنده‌ای داشتیم و به دنبال تقویت روابط با اروپا هستیم.

وزیر خارجه عربستان اضافه کرد: سیاست عربستان درباره مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری قاطعانه بوده و از قطر می‌خواهیم که حمایت از تروریست‌ها و پناه دادن به آنها را متوقف کند.

الجبیر گفت: سیاست ما این است که هیچگونه مماشاتی با تروریسم و منابع تامین مالی آن نداشته باشیم و خواسته‌های ما از قطر ضمن سیاست‌های جامعه بین‌الملل در مبارزه با تروریسم است.

وی در ادامه این کنفرانس خبری گفت: درباره نقش ایران در منطقه نیز گفت‌وگو کردیم و ایران همچنان به حمایت از تروریست‌ها در منطقه ادامه می‌دهد و این کشور همچنان به تلاش‌های مداخله‌گرانه در امور داخلی کشورهای همجوار می‌پردازد.

الجبیر اضافه کرد: بر حمایت عربستان از تلاش‌های ولد شیخ احمد در یمن تاکید کرده و همواره برای افزایش کمک‌های اختصاص یافته به یمن تلاش می‌کنیم.

وزیر امور خارجه عربستان اضافه کرد: عربستان جهش‌های بزرگی در زمینه آینده مستقر و شکوفا داشته است و عربستان هزاران دانشجو در مهمترین دانشگاه‌های جهان دارد و سند چشم انداز 2030 دارای دیدگاه استراتژی طولانی مدت درباره آینده عربستان است.

وی افزود: عربستان میزبان کنفرانس مبارزه با تروریسم با مشارکت 50 کشور بوده و همکاری قوی با دیگر کشورها داشته و همکاری اطلاعاتی علیه تروریسم داریم.

الجبیر گفت: قطر به رسانه‌های خود اجازه می‌دهد تا نفرت و تحریک دیگران انتشار یابد و امیدواریم که قطر با حکمت رفتار کرده و خواسته‌ها برای توقف حمایت از تروریسم را اجابت کند.

وزیر خارجه عربستان گفت: تروریست‌هایی وجود دارند که در قطر زندگی می‌کنند و این کشور به تامین مالی برخی تروریست‌ها در خارج از این کشور نیز می پردازد. نمی‌توان قبول کردن که قطر تامین مالی تروریست‌ها را انجام دهد و تریبونی برای ترویج افکار افراطی آنها ایجاد کند.

وی افزود: باید با اقدامات قطر مقابله کرد و نمی‌توان با اقدامات تحریک آمیز مماشات کرد.تصمیم قطع روابط با قطر پس از آن اتخاذ شد که تلاش‌ها برای متقاعد کردن قطر برای متوقف کردن حمایت از تروریسم با شکست مواجه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.