علی منصوریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب 2500 پایگاه اوقات فراغت ویژه تابستان در سطح خراسان رضوی میزبان دانش آموزان هستند.
وی به افزایش 25 درصدی پایگاههای اوقات فراغت تابستان امسال اشاره و بیان کرد: تاکنون 300 هزار دانش آموز برای شرکت در این کلاسها ثبت نام کرده اند. پیش بینی می شود با توجه به ادامه استقبال این تعداد افزایش یابد.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری کلاسهای اوقات فراغت ویژه دانش آموزان برای مدت هشت هفته برنامه ریزی شده و برنامه های آن شامل ورزشی، فرهنگی هنری، فعالیتهای گروهی اردویی، گردشگری، بوم گردی، زیارت و مهارت آموزی است.
وی شعار محوری برنامه های اوقات فراغت تابستانی امسال را نیز 'یک مهارت برای اشتغال و تولید' اعلام و بیان کرد: این شعار بر اساس نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برگزیده شده و در قالب آن تلاش می شود دانش آموزان در این دوره حداقل با یک مهارت و فن آشنا شوند تا شاهد افزایش توانمندی آنان باشیم.
منصوریان همچنین به کمبود تکراری اعتبار در زمینه برگزاری برنامه های اوقات فراغت دانش آموزی اشاره و بیان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت برنامه های اوقات فراغت، این دوران در آینده دانش آموزان و افزایش مهارت و تواناییهای آنان تاثیر بسزایی دارد لذا برگزاری برنامه های هدفمند امری مهم و ضروری است.
وی افزود: بنابراین هر سال سعی می شود با وجود کمبود اعتبارات در این زمینه برنامه ریزیهای متنوعی برای گذران تابستان دانش آموزان اجرا شود که خوشبختانه هر سال با استقبال بیشتر دانش آموزان مواجه می شویم.
خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.