برای کریمی آرزوی موفقیت دارم

برانکو: از رفتن بیرانوند خومشحال می شوم!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امروز همه تیم را در اختیار داشتیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برانکو ایوانکوویچ پس از تمرین عصر امروز (چهارشنبه) پرسپولیس گفت: قبل از هر چیز یک بار دیگر عید فطر را به همه دوستان تبریک می‌گویم. امروز برای اولین بار ملی‌پوشان ما به تمرین اضافه شدند و همه تیم امروز حضور دارند.

وی افزود: کامیابی‌نیا هم امروز وضعیتش مشخص شد و ماندنی است و اولین روز باهم بودن‌مان است. تا چهارشنبه آینده در تهران حضور داریم و سپس به اردویی در کیف می‌رویم. بعد از اردو هم بازی دوستانه‌ای با استقلال در آلمان خواهیم داشت.

سرمربی پرسپولیس در خصوص دیدار با استقلال که قرار است در آلمان و پیش از آغاز لیگ برتر برگزار شود، اظهار داشت: همه چیز در حال تدارک است و فاکتورهای زیادی برای این بازی اهمیت دارد. این بازی‌ها برای باشگاه مهم است، به خصوص برای ما و می‌توانیم با این بازی‌ها آماده شویم. پس از آن هم در سوپرجام بازی داریم که در آمادگی قرار می‌گیریم و این بازی هم اهمیت خاص خودش را دارد.

برانکو درباره سرمربیگری علی کریمی در نفت تهران و اینکه تقابل او با کریمی در دیدار سوپرجام چگونه خواهد بود، گفت: اولین بار است که این موضوع را می‌شنوم و خیلی برای او خوشحالم که دانش و تجربه‌اش را به بازیکنان جوان منتقل کند تا از آن استفاده کند. برای او به جز بازی که مقابل نفت خواهیم داشت، آرزوی موفقیت دارم.

وی در مورد اینکه آیا باشگاه خواسته‌های او را برآورده کرده یا نه، گفت: بله کارمان در نقل و انتقالات خوب بوده است. جای خالی داریم که برای جوان‌ها گذاشته‌ایم و در این خصوص هم بعد از تمرین فردا تصمیم می‌گیریم.

برانکو درباره اینکه مهدی طارمی قصد رفتن به اروپا را دارد که در تمرینات حاضر نمی‌شود و اگر این انتقال قطعی نشود آیا از تمرین آماده‌سازی پیش فصل عقب نمی‌ماند، گفت: طارمی از باشگاه اجازه گرفته که می‌تواند برود. در حال پیگیری رفتنش است و به همین دلیل اجازه نیامدن به یک بخش از تمرینات را دارد. تا قبل از رفتن به اردوی اوکراین باید ببینیم اوضاع چطور خواهد شد.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این سؤال که اگر رفتن طارمی قطعی نشود اجازه حضور در تمرینات را به این بازیکن خواهد داد یا نه، تصریح کرد: او بازیکن ماست. اکنون هم اجازه باشگاه را دارد که برود و می‌تواند با باشگاه‌های خارجی مذاکره کند. طبیعی است که دل‌مان می‌خواهد بماند، اما او هدف دارد و به آینده‌اش فکر می‌کند. هدف دارد و ما هم گفته‌ایم هیچ‌وقت جلوی کسی را نمی‌گیریم، اگر بخواهد پیشرفت کند. او سرخود تصمیم نگرفته و از باشگاه اجازه دارد با باشگاه‌های خارجی مذاکره کند.

وی درباره وضعیت احمد نوراللهی و اینکه بازگشت او به کجا رسید، گفت: جا برای نوراللهی داریم و این بازیکن باید وضعیت سربازی خودش را مشخص کند.  منتظر هستیم ببینیم چه پیش می‌آید.

برانکو در خصوص شرایط امید عالیشاه و مقایسه آن با نوراللهی گفت: موقعیت این دو بازیکن با یکدیگر فرق می‌کند و من چیزی درباره شرایط عالیشاه نمی‌دانم. 

وی با اشاره به برنامه دشوار تیمش در فصل جدید عنوان کرد: برنامه سختی خواهیم داشت اما در هر جام به دنبال هدف حداکثری هستیم. می‌خواهیم در همه جام‌ها با تمام توان شرکت کنیم. هدف اول ما سوپرجام است و پس از آن به دنبال موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و جام حذفی هستیم.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به برنامه تیم ملی در راه حضور در جام جهانی و فشرده شدن بازی‌های پرسپولیس گفت: سال گذشته با 13 بازیکن به میدان می‌رفتیم و دیدید که نتایج عالی کسب کردیم. 

برانکو در پاسخ به این سوال که آیا هزینه بالای تیم الاهلی عربستان در جذب بازیکن و مربی باعث نگرانی او نمی‌شود اظهار داشت: این مسائل مرا نگران نمی‌کند چون یک اتفاق طبیعی است. می‌دانستم الاهلی از یک مربی جدید استفاده خواهد کرد، ربروف یک مربی جوان است که تجربه بالایی از دوران بازیگری و حضورش در تیم ملی اوکراین به همراه دارد. او عضو نسل طلایی اوکراین در کنار بازیکنانی همچون شوچنکو بوده  و قطعاً یکی از تقویت‌های بزرگ حریف است. همچنین در عربستان مقررات را تغییر داده‌اند و می‌توانند 6 بازیکن خارجی جذب  کنند. تیم‌های عربستانی بودجه بالایی برای خریدهای جدید صرف می‌کنند اما ما هیچ ترسی نداریم با وجود آنکه می‌دانیم کار سختی پیش‌رو خواهیم داشت. 

وی درباره اقدام باشگاه العین امارات در جذب مهاجم سوئدی و گلایه‌های طاهری سرپرست پرسپولیس در خصوص کمک نکردن سازمان لیگ به تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: آنها این امکان را دارند که بازیکن مورد نظر خود را جذب کنند، من می‌توانم بگویم که الاهلی در لیگ داخلی شرایط چندان خوبی نداشت اما به نظرم از الهلال بهتر است و در کنار این تیم جزو باثبات‌ترین تیم‌ها در عربستان بوده است که هیچ وقت مشکل بازیکن و پرداخت پول نداشته است. 

سرمربی پرسپولیس در خصوص برگزاری دربی با استقلال در آلمان و مسئله مصدومیت احتمالی شاگردانش گفت: این خطر همیشه وجود دارد و ما نمی‌توانیم تاثیر زیادی بر روی آن داشته باشیم به همین خاطر خدا را شکر می‌کنیم که همه بازیکنان الان سالم هستند. 

برانکو درباره اینکه آیا بازیکن خارجی جذب می‌کند یا نه، گفت: باید ابتدا وضعیت بازیکنان خودمان مشخص شود تا ببینیم بازیکن خارجی می‌خواهیم یا نه.

وی درباره اینکه آیا از اردوی اوکراین بازیکنی به پرسپولیس می‌آید یا نه، به شوخی گفت: شاید الکساندر پل یانسکی و ولادیمیر پریمیوف را برگردانیم!

برانکو درباره اینکه اگر مهدی طارمی هم از پرسپولیس جدا شود پس از جدایی رفیعی سرنوشت این تیم چه می‌شود و با این شرایط آیا محسن مسلمان باید نقش بازیساز (پلی‌میکر) را در تیم ایفا کند، گفت: طبیعی است اگر طارمی برود، چون آقای گل ایران بوده و آقای گل لیگ قهرمانان هم هست و فکر می‌کنم آقای گل تیم ملی هم محسوب می‌شود، جایگزین کردن بازیکنی به جای او سخت است. طارمی دو سال بهترین بازیکن ما بوده و به راحتی نمی‌توانیم بازیکنی را جایگزین او کنیم،‌ اما او باید شانس خودش را خارج از کشور امتحان کند. ما نمی‌خواهیم بازیکنی ناراضی باشد. او در حال مذاکره با تیم‌های خارجی است و اگر از شرایطش راضی نباشد، به پرسپولیس برمی‌گردد. با این شرایط هم اگر لازم شد، شاید روش بازی‌مان را تغییر بدهیم.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این مسئله که یک بازیکن شبیه به عمر عبدالرحمن اماراتی در تمرین تیمش حضور دارد و وضعیت این بازیکن را چطور می‌بیند، گفت: او بازیکن جالب توجهی است. روزهای آینده خواهیم دید وضعیتش چطور خواهد بود. او را آنالیز می‌کنیم و در خصوصش تصمیم می‌گیریم.

برانکو در خصوص احتمال حضور علیرضا بیرانوند در فنرباغچه ترکیه، گفت: همان صحبت‌هایی که در خصوص طارمی انجام دادم، درباره بیرانوند هم صدق می‌کند. فنرباغچه جزو 20 تیم برتر جهان است و حضور در این تیم افتخاری محسوب می‌شود. اگر بیرانوند بتواند برای پیشرفت به اروپا برود، خوشحال می‌شویم.

وی درباره اینکه رامین رضاییان مذاکراتی با باشگاه استقلال داشته تا به این تیم برود و چه نظری در این خصوص دارد، تأکید کرد: نمی‌دانم چه بگویم. این مسئله بین رامین رضاییان و استقلال است و من نمی‌دانم.

برانکو در پاسخ به این سؤال که پرسپولیس در اردوی اوکراین چند بازی دوستانه خواهد داشت و چه بازیکنانی راهی اردو می‌شوند، اظهار داشت: همه بازیکنانی که داریم، با ما به اردو می‌آیند. شنبه لیست نهایی‌مان را برای اردو به باشگاه می‌دهیم و آنجا هم بازی دوستانه خواهیم داشت. البته مشخص نیست با چه تیم‌هایی بازی کنیم. چون هنوز تاریخ بازی ما با استقلال مشخص نیست، بازی‌های ما در اوکراین مشخص نشده، اما سه بازی دوستانه در کیف خواهیم داشت.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه سروش رفیعی راهی الخور قطر شد و خیلی‌ها می‌گویند این تیم در اندازه او نیست و بهتر نبود پرسپولیسی‌ها شرایط ماندن این بازیکن را فراهم می‌کردند و آیا خودش با رفیعی در این خصوص صحبت کرد یا نه، گفت: به رفیعی شرایط خوبی پیشنهاد شده که اینجا نمی‌توانست آن را کسب کند. با من توافق و صحبتی نداشته و فقط گفت که می‌رود با این تیم مذاکره کند. همین و من هم گفتم خودت بهترین تصمیم را درباره آینده‌ات بگیر و به خودت و خانواده‌ات فکر کن.

 

دیدگاه تان را بنویسید