نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب از همه چالش‌های خود عبور کرد و در حالی که غربی‌ها کوشیدند که با تحریم ها ملت ایران را به زانو درآوردند اما دیدند که چنین نشد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیرماه که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد،  با بیان اینکه انسان هایی که خداوند در جان آنان حکومت می کند از تعلقات دنیا پاکیزه هستند، گفت: آنچه قرآن برا آن تاکید دارد، شناخت، باور و تمسک به حق و ایستادگی در کنار حق است که دستاورد ایمان و عمل صالح است.

وی افزود: مشکل انسان‌ها، فهم و دریافت معرفت نیست بلکه ایستادگی در کنار حق و پایداری بر آن است که جامعه بشری در تاریخ خود همواره نسبت به آن زاویه داشته است.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی در زمان حضرت علی (ع) به سه گروه ناکثین، مارقین و قاسطین تقسیم شد، اظهار کرد: ریشه همه این نزاع ها در آن جامعه فاصله گرفتن از حق و دلبستگی به دنیا بود اما ایستادگی بر حق رمز پیروزی در دنیا و آخرت است.

ابوترابی فرد تاکید کرد: در جریان انقلاب اسلامی نیز امام خمینی (ره) مبارزه سختی با نظام دیکتاتوری شاه انجام داد و در تمام طول آن مبارزه حرفی جز قبول ربوبیت خدا نداشت.

وی افزود: کار ملت ما با پیروزی بر دیکتاتوری شاه تازه آغاز شد چرا که دشمنان چالش‌های سختی برای ما تدارک دیده بودند که در یکی از نخستین قدم هایشان، شهید بهشتی را از سر راه خود برداشتند.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه سنگ بنای مستحکم انقلاب ما جمهوریت و اسلامیت است، گفت: شهادت شهدای هفتم تیرماه نشان دهنده پایداری آنان بر اسلام ناب بود که دشمن نیز از ایستادگی آنان بر فهم درست از اسلام سرخورده شده بود و راهی جز حذف آنان ندید.

وی افزود: امروز انقلاب از همه چالش‌های خود عبور کرده و در حالی که غربی ها کوشیدند که با تحریم ها ملت ایران را به زانو درآوردند اما دیدند که چنین نشد، در حالی که همه قدرت‌های جهانی کوشیدند که ایران هسته ای وجود نداشته باشد اما امروز می بینم که مجبور شدند که ایران هسته‌ای را در کنار سایر کشورهای هسته‌ای بپذیرند.

ابوترابی فرد در پایان تاکید کرد: تمام دغدغه رهبری و دلسوزان نظام در این تاریخ از انقلاب ایستادگی بر اسلام ناب و اصول و ارزش‌ها تا رسیدن به پیروزی نهایی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.