گزارش جی پلاس؛

تکنولوژی که "لندروور" وارد دنیای خودروهای خودران می کند

شرکت لندروور جزئیاتی از پروژه خود در زمینه توسعه فناوری خودرو های بدون راننده را اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ شرکت جگوار لندروور از (JLR) از چندین تکنولوژی  پیشرفته خودروی خودگردان یا خودروی بی راننده  به نام Autonomous Urban Drive  پرده برداری کرد. بنا بر گفته این شرکت استفاده از این سامانه ها شرکت را یک قدم به تولید خودروهای بی راننده  که مناسب با رانندگی در شهر ها  باشد، نزدیک تر کرده است.

این پروژه Autonomous Urban Drive  در زمینه  گسترش تکنولوژیکی وسایل  خودکار کمک راننده  فعال است. این سامانه های تکنولوژیکی به وسیله نقلیه اجازه می دهد که به شکل خودکار از چراغ های راهنمایی تبعیت کرده و یا اینکه چگونه به شکل خودکار از سه راهی ها و چهاراه ها عبور کند.

این سیستم ها که در انگلستان طراحی شده و توسعه یافته هنوز در مراحل اولیه هستند اما JLR شرکت لندروور  می خواهد در دهه آینده در این زمینه خودکفا شود.

تونی هارپر، مدیر تحقیقات مهندسی در JLR، گفت: " خودروها ی بی راننده در حال حاضر سریعتر از همیشه تغییر می کند. به عنوان یک شرکت فن آوری، ما پیوسته در حال نوآوری در این زمینه هستیم و ماشین های آینده ما توانمندتر، کم نقص تر، متصل تر، مطلوب تر و دقیق تر خواهد شد."

او ادامه می دهد: "ما به سادگی  نمی توانیم نقش راننده را حذف کنیم و خودروهای بدون راننده تولید کنیم اما فناوری های آینده به راننده بیشتر کمک خواهد کرد و در نهایت تجربه رانندگی را افزایش می دهد."

یسیسث

 

به گزارش جی پلاس؛ این شرکت همچنین چندین تکنولوژی وسیله نقلیه  که مرتبط با توسعه این پروژه است در دست آزمایش دارد که از جمله آنها می توان به سامانه های زیر اشاره کرد:

سامانه اخطار ریسک برخورد با  تقاطع (ICRW): این سامانه از پیش به راننده هشدار می دهد که به دلیل احتمال بالا بودن برخورد با ماشین دیگری،  به شکل ایمن نمی تواند وارد تقاطع شود. همچنین این سامانهICRW  می تواند در جهت کاهش تعداد دفعات برخورد با ماشین ، شدت و کاهش ترافیک گام بردارد.

سامانه علامت ها به خودرو (IVS): می تواند اطلاعات جاده ای و ترافیکی مانند علامت های راهسازی در جاده یا  علامت تغییر محدودیت سرعت را به طور مستقیم به نمایشگر خودرو ارسال  کند. این فن آوری مرتبط، با هدف کاهش ترافیک و تصادفات جاده ای گسترش می یابد.

فناوری هشدار خودرو اضطراری (EVW): می تواند در زمانی که یک وسیله نقلیه مثل آمبولانس یا ماشین آتش نشانی در حال نزدیک شدن از جهت های متفاوت به خودرو است به رانندگان هشدار دهد. این فن آوری مرتبط به منظور بهبود ایمنی، کاهش زمان سفر برای وسیله نقلیه اضطراری است.

به گزارش جی پلاس؛ در حال حاضر پروژه Autonomous Urban Drive  به عنوان بخشی از پروژه 20 میلیون پوند (33.6 میلیون دلار) تحقیق و توسعه  Autodrive  در انگلستان است که هدف آن دست یابی به  نوآوری های در زمینه خودرو بی راننده است.

دیدگاه تان را بنویسید