حامد حدادی امتیازآورترین بسکتبالیست آسیا شد

فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) دو ملی پوش ایران را به عنوان دو امتیازآور برتر قاره آسیا در یک دهه اخیر اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی طبق اعلام فیبا در صدر امتیازآوران بسکتبال آسیا از سال ۲۰۰۷ میلادی قرار دارند. حامد حدادی با مجموع ۶۴۹ امتیاز، بیشترین امتیاز را در یک دهه اخیر به دست آورده است و صمد نیکخواه بهرامی با ۶۱۵ امتیاز در فاصله نزدیکی با حدادی در رده دوم قرار دارد. ژیان لیان ستاره بسکتبال چین هم با ۵۵۱ امتیاز سومین نفر این فهرست است.

سایت فیبا درباره صمد نیکخواه بهرامی نوشته است: بهرامی از زمان اولین حضورش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ به یک کابوس برای مدافعانی تبدیل شد که از روی بدشانسی وظیفه دفاع او را برعهده داشتند. او بزرگتر از بیشتر بازیکنان آسیایی هم پست خود است و در عین حال بازیکنی سریع و چابک به شمار می‌رود.

نویسنده فیبا از غیبت صمد در کاپ آسیا ۲۰۱۷ ابراز تاسف کرده؛ اما احتمال بازگشت بازیکنی مانند او را ناممکن نمی‌داند.

همچنین در این مطلب در توصیف حامد حدادی آمده است: هر چقدر که صمد نیکخواه بازیکن خوبی است، شاید بزرگترین دلیل برای جهش بسکتبال ایران در آسیا را بتوان حضور حامد حدادی سنتر تیم ملی ایران دانست. شاید ژیان لیان رهبری چین را از یائو مینگ به ارث برده باشد؛ اما حدادی بعد از یائو، نیروی مهارناپذیر قاره آسیا در منطقه رنگی بوده است.

کاپ بسکتبال آسیا که جایگزین جام ملت‌ها شده است، از ۴۳ روز دیگر به میزبانی لبنان برگزار می‌شود. در حالی که صمد نیکخواه امسال هم به اردوی تیم ملی بسکتبال دعوت نشد، هنوز حضور حامد حدادی در ترکیب تیم ملی برای این رقابت‌ها مشخص نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید