ورزشهایی که کالری بیشتری می سوزانند

اکثر افراد هدفشان از ورزش کردن سوزاندن چربی های بدن و کاهش وزن می باشد. احتمال دارد که این سوال برایتان پیش بیاید که کدام ورزش ما را به نتیجه دلخواه مان زودتر خواهند رساند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی افراد بین ۱۸ تا ۶۲ سال باید حداقل در طول هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش کنند. اگر شدت ورزش بیشتر باشد می‌توان هفته‌ای ۷۵ دقیقه ورزش کرد.

برای کم کردن نیم کیلو وزن باید حدود ۳۵۰۰ کالری سوازند. برخی ورزش‌ها این میزان کالری سوزی را دارند. بهترین ورزش‌های برای سوزاندن کالری عبارتند از:

شنا:

شنا نه تنها مفرح است بلکه بر روی عضلات زیاد کار می‌کند و باعث سوزاندن چربی‌ها می‌شود. با نیم ساعت شنا کردن می‌توان تا ۵۵۰  کالری سوزاند.

دوچرخه‌سواری:

کالری سوزی با ورزش فواید شنا کردن برای کالری سوزی چگونه وزن خود را با ورزش کم کنیم چربی سوزی با پیاده روی تاثیر دوچرخه سواری بر چربی سوزی بسکتبال چگونه باعث کاهش وزن می شود   کالری سوزی با ورزش فواید شنا کردن برای کالری سوزی چگونه وزن خود را با ورزش کم کنیم چربی سوزی با پیاده روی تاثیر دوچرخه سواری بر چربی سوزی بسکتبال چگونه باعث کاهش وزن می شود

در فضای باز می‌توان بسیار به کاهش وزن کمک کند. این ورزش عضلات پا را بسیار قوی می‌کند. یک ساعت دوچرخه‌سواری ۵۰۰ تا هزار  کالری می‌سوزاند. سرعت دوچرخه‌سواری نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

دوی سرعت:

دوی سرعت عضلات را پرورش می‌دهد. ضربان قلب و دریافت اکسیژن را افزایش می‌دهد و سم‌زدایی از بدن را بهبود می‌بخشد.

یک ساعت دوی سرعت تا ۷۰۰ کالری می‌سوزاند.

پیاده‌روی:

پیاده‌روی برای سلامت قلبی – عروقی بسیار مفید است و همه ارگان‌های بدن را درگیر می‌کند. پیاده‌روی کالری سوزی بالایی دارد.

اسنوبرد:

اسنوبرد یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های زمستانی است. بسیاری افراد تصور نمی‌کنند که این ورزش باعث کاهش وزن شود اما واقعیت این است که این ورزش چربی‌سوزی زیادی دارد. این ورزش می‌تواند ۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری بسوزاند.

تنیس:

کالری سوزی با ورزش فواید شنا کردن برای کالری سوزی چگونه وزن خود را با ورزش کم کنیم چربی سوزی با پیاده روی تاثیر دوچرخه سواری بر چربی سوزی بسکتبال چگونه باعث کاهش وزن می شود   کالری سوزی با ورزش فواید شنا کردن برای کالری سوزی چگونه وزن خود را با ورزش کم کنیم چربی سوزی با پیاده روی تاثیر دوچرخه سواری بر چربی سوزی بسکتبال چگونه باعث کاهش وزن می شود   کالری سوزی با ورزش فواید شنا کردن برای کالری سوزی چگونه وزن خود را با ورزش کم کنیم چربی سوزی با پیاده روی تاثیر دوچرخه سواری بر چربی سوزی بسکتبال چگونه باعث کاهش وزن می شود

دیگر ورزش‌ هوازی که باعث قدرتمند شدن عضلات می‌شود و به کاهش وزن کمک می‌کند تنیس است. تنیس ترکیبی از دویدن و لانژ است. این ورزش یک ورزش هوازی و استقامتی به شمار می‌رود. هر ساعت تنیس ۴۰۰ تا ۵۰۰ کالری می‌سوزاند.

ورزش‌های صعودی داخل سالن:

صخره‌نوردی و سنگ‌نوردی فعالیت‌هایی است که باعث افزایش سلامت قلب می‌شود. این ورزش‌ها می‌تواند در یک ساعت ۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری بسوزانند.

رویینگ:

در صورتی که رویینگ با سرعت متوسط انجام شود در یک ساعت ۴۰۰ کالری می‌سوزاند. اگر شدت ورزش بیشتر شود تا ۷۰۰ کالری در ساعت کالری‌سوزی دارد.

گلف:

معمولا میزان فعالیت دو ورزش گلف کمتر از حدی که هست تخمین زده می‌شود. اما یک ساعت گلف ۴۰۰ کالری می‌سوزاند.

بسکتبال:

بسکتبال ورزشی است که می‌توان گروهی و یا با خانواده و روستایی انجام داد. این ورزش بسیار مفرح است و علاوه بر این باعث افزایش قدرت استخوان‌ها و افزایش هماهنگی اعضای بدن می‌شود. انجام یک ساعت بسکتبال ۶۰۰ کالری می‌سوزاند.

 

دیدگاه تان را بنویسید