انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در محکومیت توهین به رییس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش جماران، متن این بیانیه به شرح زیر است:

آنانی که اهل دشنام، اهانت و توهین هستند بهتر است بدانند که اینگونه مورد خطاب قرآنند:

۱- بی‌خردان و سفیهان: و اذا خاطبهم الجاهلون (فرقان، آیه ۶۳)

۲- نادانان و بی‌دانش‌ها: فیسبوا الله عدوا بغیر علم. (انعام، آیه ۱۰۸)؛

اکنون که متأسفانه این بی‌خردان و بی‌دانش‌ها باز هم در اقدامی تأسفبار و سخیف در روزی که مظهر وحدت دنیای اسلام علیه نژادپرستی صهیونیزم است، اهانت به اکثریت ملت ایران و حتی حیثیت ایرانی را روا داشتند، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به اقتضای رسالت اسلامی، ملی و فرهنگی خود در حراست از ارزش‌های انسانی و اسلامی و حمایت از حاکمیت قانون و حقوق شهروندی ملت، ضمن محکومیت این عمل جاهلانه رادیکال، تأکیداتی را اعلام می‌دارد:

۱-اینگونه کنش‌های آسیب زا در حریم فرهنگ اسلامی- ایرانی ما و نظام جمهوری اسلامی برخاسته از آن، نه مقبول بنیانگذار نظام و نه مورد تأیید رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران است و جز وهن ایران اسلامی و نظام چیزی ندارد. اینگونه خودسری‌ها و افراطی‌گری‌ها بارها از سوی امام خمینی و رهبری مورد تقبیح قرار گرفته است.

«آنهایی که به اسم اسلام مشغول شده‌اند به اعمال سر خودی؛ اینها کرم‌هایی هستند که باطن این نهضت را به فساد خواهند کشید و من نمی‌دانم باید چه بکنیم. این یک قدرت مرکزی می‌خواهد. یک قدرت اجرایی می‌خواهد که اینها را بگیرند و محاکمه‌شان کنند» (.صحیفه_امام ج ۱۱ ص: ۳۱۳)

«این را هم عرض بکنیم؛ اینکه من از بعضی مسئولان و سران کشور گله‌گزاری کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌ای راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار مخالفم.» (بخشی از سخنان رهبری در ۲۸ بهمن ۹۱)

۲- توهین آن هم به صورت علنی و در فضای عمومی به کسانی که به واسطه و با پشتوانه رأی اکثریت ملت ایران یا مردم تهران، مشغول به خدمت‌گذاری‌اند، علاوه بر جلوه‌ای ضداخلاقی و غیراسلامی، بار حقوقی سنگینی را مترتب می‌شود. توهین، جرم، تلقی می‌شود و طبیعتا هر میزان، شخصی که به او توهین می‌شود از شأن و مقام اجتماعی بالاتری برخوردار باشد توهین به او هم جرم بزرگ‌تری محسوب می‌شود؛ به همین دلیل توهین به مقامات دولتی دارای مجازاتی سنگین‌تر نسبت به توهین به افراد عادی است.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ضمن اعلام حمایت قاطع خود از مواضع خردمندانه رئیس‌جمهور منتخب و محبوب ملت ایران، جناب آقای دکتر حسن روحانی و نایب رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده شجاع مردم تهران، دکتر علی مطهری، از مسئولان محترم قوۀ قضائیه می‌خواهد که رسالت قانونی خود را در برخورد قاطعانه و به دور مماشات یا ملاحظات سیاسی با عاملان این کنش قبیح در ماه مبارک رمضان، آنگونه که شایسته این قوه فراجناحی است به انجام رساند.

انجمن در جهت ایجاد فضای گفت‌وگو و حاکمیت عقلانیت، از مناظره‌های عقلانی و علمی قانون‌محور، مشتاقانه استقبال می‌نماید تا اختلافات در فضایی امن و آرام مورد واکاوی قرار گیرد نه در کف خیابان‌ها و فضایی متشنج و دور از هر جلوه انسانی.

شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.