به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز شنبه در دیدار جمعی از مدیران و کارکنان واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با وی افزود: اکنون کشور ما با جنگ فرهنگی و اقتصادی مواجه بوده و دشمن در ابعاد مختلف ما را مورد هدف قرار داده و این جنگ ها به مراتب سخت تر از جنگ نظامی است چرا که دشمن و خاکریز آن مشخص نیست.
وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی در جامعه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با نام گذاری شعار سال ها تحت عناوین مختلف اقتصادی بر اهمیت این موضوع تاکید داشتند و نقش شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی در تحقق آن ها زیاد است.
امام جمعه تبریز یادآوری کرد: اگر تولید با شرط بهبود بخشی به کیفیت محصول در جامعه گسترش یابد و همه از آن حمایت کنند، بیشتر مشکلات کشور حل می شود.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه برای حمایت از تولید ملی همه باید از محصول تولید داخلی استفاده کنند، ادامه داد: مردم به ویژه ادارات، ‌سازمان ها و نهادها باید مصرف محصولات داخلی را در اولویت خود قرار دهند به طوری که استفاده از تولیدات خارجی حرام تلقی شود.
وی با بیان اینکه کار واحدهای صنعتی نوعی جهاد بوده و در این شرایط کار حساسی است، گفت: سایر بخش ها به خصوص بانک ها نیز باید با اعطای تسهیلات کم بهره به صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی آن ها را در این راه کمک کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دولتی بودن اقتصاد مملکت را آفت دانست و اظهار کرد: اقتصاد باید به دست مردم سپرده شود چراکه تا زمانی که اقتصاد کشور دولتی باشد در این عرصه موفق نخواهیم شد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اهمیت رهایی اقتصاد از وابستگی به نفت، افزود: در چند سال گذشته نتیجه این وابستگی با تحریم های نفتی نمایان شد و باید دولت و مجلس تلاش کنند تا این وابستگی کم شود.
وی یادآوری کرد: معادن بهترین جایگزین برای نفت و وابستگی اقتصادی به آن بوده و در صورت استفاده درست از این منابع خدادادی می توان اقتصاد خود را بر پایه معادن شکوفا کرد.
به گزارش ایرنا امام جمعه تبریز نقش شرکت شهرک های صنعتی در رونق بخشیدن به تولید را مهم دانست و گفت: اگر مشکل بیکاری در جامعه حل شود اعتماد به نفس جوانان ما بیشتر شده و استعداد جوانان و مبتکران شکوفا می شود.
حجت الاسلام آل هاشم با قدردانی از تلاش مدیران و کارکنان شرکت شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک ها افزود: در سایه تلاش آن ها می توان اقتصاد کشور را رونق بخشید.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت:‌ ارج دادن به تولید و حفظ حرمت مدیران واحدهای تولیدی سرلوحه فعالیت کارکنان این شرکت است.
سیدمرتضی نیرومند اسکویی افزود: برای جذب حداکثری سرمایه گذاری در استان و ایجاد زمینه تولید و اشتغال در جامعه بن بستی از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان وجود ندارد.
وی یادآوری کرد: هم اکنون آذربایجان شرقی دارای 54 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب بوده که از این تعداد 46 شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله واگذاری رسیده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی اظهار کرد‌: از بین شهرک ها و نواحی به بهره برداری رسیده استان، شهرک صنعتی تبریز4، بعثت، آخولا، شهید سلیمی، سرمایه گذاری خارجی، آیت الله هاشمی، عالی نسب،‌ بناب و بستان آباد جزو شهرک های تقاضا محور و پررونق محسوب می شود.
نیرومند اسکویی ادامه داد: مساحت اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی تا پایان سال 95 هشت هزار و 766 هکتار بوده که سه هزار و 871 هکتار آن عملیاتی شده و در یک هزار و 459 هکتار زمین صنعتی واگذار شده (در قالب سه هزار و 746 قرارداد منعقد شده) تا کنون دو هزار و 260 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده و بقیه نیز در مراحل مختلف آماده سازی و ایجاد قرار دارد.
وی گفت: طبق اطلاعات موجود 94 درصد واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی صنایع کوچک و متوسط و 6 درصد باقیمانده صنایع بزرگ است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی اظهار کرد: حدود 41 درصد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده استان در شهرک های صنعتی مستقر بوده و 47 درصد اشتغال صنعتی آذربایجان شرقی در این شهرک ها ایجاد شده است.
نیرومند اسکویی با اشاره به برنامه های توسعه ای شهرک های صنعتی استان، یادآوری کرد: توسعه 485 هکتاری شهرک صنعتی سلیمی، 286 هکتاری شهرک صنعتی عالی نسب، 100 هکتاری شبستر،‌ 70 هکتاری آیت الله هاشمی و 40 هکتاری ناحیه صنعتی شورگل بناب از برنامه های پیش روی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی است.
استان آذربایجان شرقی از استان‌های مهم صنعتی و تولیدی ایران در شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این استان 45 هزار و 491 کیلومتر مربع است که حدود 2.8 درصد از مساحت کل کشور را شامل می‌شود.
خبرنگار.ع: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.