سعید افشار نادری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : از این مقدار اعتبار، 2 میلیارد و 600 میلیون تومان مربوط به اعتبار فنی و عمرانی و بقیه آن در بین ادارات این شهرستان توزیع می شود.
وی با بیان این که تاکنون اعتبارات استانی به شهرستان‌ها تخصیص نیافته است، گفت: تا خرداد 96 اعتبارات متوازن از سوی استانداری به شهرستان‌ها ابلاغ نشده و به محض اعلام وصول اقدامات لازم در خصوص توزیع و جذب آن انجام می شود.
افشار نادری با بیان این که یکی از سیاست های استان کاهش اعتبار تعمیر و تجهیزات است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که برخی از ادارات آرادان تازه تاسیس بوده، اعتبارات تعمیرات و تجهیزات برای آن ها امری حیاتی است.
وی با اشاره به استقرار نداشتن و نوپا بودن برخی ادارات در این شهرستان، تصریح کرد: انتظار می‌رود که مسئولان استان ، سهم شهرستان آرادان در اعتبارات متوازن را ویژه در نظر بگیرند.
فرماندار آرادان با تاکید بر جذب اعتبار به موقع جهت تکمیل طرح ساختمان فرمانداری و ساختمان بخشداری آرادان ،خاطرنشان کرد: با جذب و هزینه اعتبارات، اساسی‌ترین مشکلات مردم حل و زمینه برای رونق بیشتر تولید در کشور فراهم شود.
افشارنادری با بیان این که بیش از 42 درصد تخم مرغ استان سمنان در این شهرستان تولید می شود، گفت : تدوین طرح اسناد تدبیر و توسعه می تواند آرادان را به قطب تولید مرغ گوشتی و تخم مرغ در منطقه تبدیل کند.
وی ظرفیت های دامی آرادان را عالی توصیف کرد و گفت : در این شهرستان 120 هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد و برای توسعه روزافزون این طرح مهم اقتصادی باید برای تامین آب این منطقه از استان گام های موثری برداشته شود.
شهرستان آرادان با وسعت چهار هزار و 329 کیلومتر مربع و دستکم 16 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.