معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه اهمیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جامعه، مغفول مانده است.
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سعید شبستری خیابانی در دیدار رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر علمی و دانشگاهی استان بر ضرورت افزایش نقش آفرینی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در حوزه‌هایی همچون اشتغال، اقتصاد مقاومتی و تربیت نیروی متخصص و کاربلد  تاکید کرد.
وی با اشاره به کمبود منابع مالی دولت و عدم امکان جذب تمامی فارغ التحصیلان دانشگاهی در بدنه دولت گفت: دولت، بنایی برای بزرگتر شدن بدنه خود ندارد و بر این اساس تصمیم دارد که کارها را به خود مردم واگذار کند که با در نظر داشتن این موارد باید فارغ التحصیلان، آموزش‌های مهارت افزایی خود را افزایش دهند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه اکثریت فارغ التحصیلان دانشگاهی، سال ها پس از فارغ التحصیلی سرگردان هستند، اظهار کرد: انتظار داریم ظرفیت‌های ارزشمند دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بیش از پیش در جامعه مورد توجه قرار گرفته و نمود عینی  داشته باشد.
شبستری  از آمادگی استان برای افزایش همکاری با دانشگاه فنی و حرفه‌ای منطقه شمالغرب کشور و ضرورت افزایش همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی با این دانشگاه تاکید کرد.
وی از ریاست این دانشگاه خواست که در حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و بخصوص تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه بیش از پیش تلاش کنند.
وی اظهار کرد: باید سیاست‌هایی اتخاذ شود که صنعت استان و کشور، بیش از پیش رشد یافته و توان رقابت با رقبای خود در بازارهای جهانی را داشته باشد.
ناصر شمس، رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این دیدار با اشاره به بخشی از مهم ترین فعالیت‌های این دانشگاه در کشور گفت: بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور، شاغل هستند که این مهم، افتخار دیگری برای این دانشگاه محسوب می شود.
وی تقویت مراکز آموزشی فنی‌و‌حرفه‌ای کشور را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این دانشگاه در سالجاری دانست و بر ضرورت حضور نماینده این دانشگاه در جلسات مهم استانی و مراجع تصمیم گیری تاکید کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.