به گزارش ایرنا، علی ابراهیمی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی در اراک، افزود: با این اقدام انتقام خون شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی گرفته شد.
وی بیان کرد: همه باید بدانند حفظ امنیت کشور از وظایف مهم و اساسی است.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استان مرکزی از جمیعت بالای کارگری برخوردار است و بحث مشکلات جامعه کار و کارگری از سوی نمایندگان این استان در مجلس با جدیت دنبال می شود.
ابراهیمی عنوان کرد: درمان، نبود امکانات رفاهی، معیشتی و حمایتی از مهمترین مشکلات و مطالبات جامعه کار و تولید است.
وی گفت: بحث حقوق های نجومی و اختلاس های صورت گرفته از چند سال گذشته موجب آزردگی خاطر جامعه شده بود که در این راستا در برنامه ششم توسعه حکمی گنجانده شد که بر اساس آن هر گونه دریافت و پرداخت باید در یک سامانه ثبت شود و این امر اقدامی مهم است.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شفاف سازی در فعالیت های اقتصادی منجر به سلامت فعالیت های در این حوزه می شود.
ابراهیمی بیان کرد: توازنی از نظر نگاه سیاسی و تنوع و تخصص در مجلس شورای اسلامی ایجاد شده که موجب کارآمدی بهتر برای نظام خواهد شد.
وی گفت: امروز باید به سمتی حرکت کرد که از اقدام های احساسی جلوگیری و مدیریت ها بر مبنای عقلانیت و برنامه ریزی های دقیق صورت گیرد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: در برخی موارد عدالت در رفاه اجتماعی در جامعه معنای خود را از دست داده و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
ابراهیمی اظهار کرد: جلوگیری از بی انضباطی های مالی از دیگر موراد مهمی است که باید به آن به صورت ویژه پرداخته شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تا پایان سال گذشته 12 دستگاه تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این استان وجود داشت اما، بر اساس برنامه ششم توسعه سازمان بیمه سلامت با بهداشت و درمان الحاق شد که شمار این سازمان ها به 11 دستگاه رسیده است.
محمد تقی آبایی هزاوه افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، اداره کل تامین اجتماعی، مدیریت درمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی، اداره کل بهزیستی، بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و مرکز علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی به عنوان 11 دستگاه تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این استان است.
وی بیان کرد: نشست های شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این استان در پارسال 68 مصوبه به همراه داشت که از این تعداد 58 مصوبه اجرایی شده، 6 مورد در حال پیگیری است و چهار مصوبه اجرایی نشده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات در وقوع حوادث ناشی از کار آشنایی نداشتن کارفرمایان و کارگران با موارد ایمنی است که این مهم با جدیدت تمام در دستور کار قرار گرفته است.
آبایی هزاوه عنوان کرد: پارسال 200 مجوز مشاغل خانگی در این استان صادر شد که بحث دریافت تسهیلات برای متقاضیان این بخش در حال پیگیری است.
وی عنوان کرد: استان مرکزی در سال گذشته پایین ترین نرخ بیکاری کشور را به دست آورد که امید است این مهم در سال جاری حفظ و کاهش بیشتری داشته باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش، از جامعه کار و تولید این استان خواست در راهپیمایی روز قدس حضور پررنگ و منسجم داشته باشند.
در این نشست دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی گزارشی از عملکرد دستگاه های خود ارایه کردند.
3005/6013/ خبرنگار: معصومه صفری*** انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.