به گزارش خبرنگار ایرنا، صادقعلی مقدم روز شنبه در جلسه شورای اداری گنبدکاووس با اشاره به حادثه خیز بودن کشور و استان گلستان، گفت: آشنایی با اصول اولیه مواجهه با بحران و انجام اقدامات بموقع از سوی مدیران و شهروندان که با آموزش میسر می شود، نقش به سزایی در کاستن از ابعاد منفی بحران ها و حوادث دارد.
وی با قدردانی از چاپ کتابچه های آموزشی مقابله با حوادث و بحران ها توسط جمعیت هلال احمر استان، ابراز امیدواری کرد: این اقدام در افزایش آگاهی آحاد جامعه برای مقابله موثر با حوادث و بحران ها موثر باشد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از برگزاری دوره آموزشی پیشگیری و مقابله با بحران و حوادث طبیعی ویژه مدیران ادارات و نهادهای استان گلستان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی بامجوز معاونت انسانی وزارت کشور برای 14 شهرستان استان گلستان برنامه ریزی شده است که برای حصول نتیجه بهتر، در دو قسمت غرب و شرق این استان به صورت جداگانه برگزار می شود.
مقدم با بیان اینکه دوره آموزشی ویژه هفت شهرستان غرب گلستان به میزبانی گرگان و نیز هفت شهرستان شرق استان به میزبانی گنبدکاووس برگزار می شود، اضافه کرد: به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی گواهینامه 42 ساعته آموزشی داده می شود.
وی گفت: این دوره آموزشی باهدف ارتقای سطح آمادگی مدیران در قبل و حین مواجهه با بحران ها و حوادث طبیعی احتمالی برای هفت شهرستان شرق استان گلستان به میزبانی گنبدکاووس و به مدت سه روز از یازدهم تا سیزدهم تیرماه در دو بخش تئوری و عملی برگزار می شود.
مقدم، وضعیت تجهیزات آتش نشانی شهرستان گنبدکاووس را نامناسب توصیف و برضرورت توجه بیشتر فرمانداری ویژه و دیگر دستگاه ها به سازمان آتش نشانی این شهر و رفع مسائل و مشکلات آن بویژه درحوزه خودرویی و تجهیزات تاکید کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استاندار ی گلستان همچنین از همکاری ادارات و نهادهای گنبدکاووس درحادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر و امداد رسانی به حادثه دیدگان قدردانی کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با گرامیداشت ایام لیالی قدر و ضرورت بهره مندی از فضایل این ایام بویژه دهه آخر ماه مبارک رمضان، گفت: روزهای پایانی ماه رمضان و آداب آن بویژه قرائت قرآن و ادعیه و حضور در مساجد نباید کمرنگ شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی همچنین با قدردانی از برگزاری مراسم افطار ساده در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس و برخی مساجد، برلزوم ترویج فرهنگ این کار حسنه درجامعه تاکید کرد.
وی بااشاره به درپیش بودن روز قدس درجمعه پایانی ماه مبارک رمضان، برلزوم حضور پرشور اقضار مختلف مردم و مدیران در این راهپیمایی تاکید کرد و گفت: جریان مقاومت فلسطین که سال هاست با رژیم منفور صهیونسیتی درحال مبارزه است، نیاز به تقویت دارد.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه که فرماندار ویژه گنبدکاووس و مدیران این شهرستان نیز حضور داشتند، از سردار آزمون بازیکن گنبدی تیم ملی فوتبال ایران، محمد شهرکی نیکوکار گنبدی و نیز دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع شده و بابیش از پنج هزار کیلومتر مربع وسعت که 25 درصد مساحت استان گلستان را در بر می گیرد، بزرگترین شهرستان این استان از نظر گستره جغرافیایی است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.