به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «ضیافت الحسین (ع)» عنوان ویژه برنامه‌ای است که با هدف ایجاد جریان فرهنگی در قالب برنامه‌های دینی در سطح شهر تهران، ایجاد زمینه گسترش فضائل اخلاقی، ارتقای سبک زندگی اسلامی – ایرانی، ایجاد فضای شاد و معنوی با تاکید بر ماه مبارک رمضان و حمایت از تولیدکنندگان داخلی بر اساس نامگذاری این سال به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود.
سیدعلیرضا فاطمیان‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه 12 و رئیس فرهنگسرای شهر برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم و خوانش یک جزء در روز توسط قاریان نوجوان و جوان ممتاز و بین‌المللی کشور را از جمله مهمترین بخش های برنامه «ضیافت الحسین (ع)» عنوان کرد و گفت: در این بخش با برگزاری مسابقه قرآنی بر اساس همان جزء تلاوت شده، هر شب به سه نفر از حاضران کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا می‌شود.
وی افزود: باتوجه به اینکه کودکان نیز خانواده‌شان را در این محافل قرآنی همراهی می‌کنند، برای بهره‌مندی آنان نیز با برگزاری مسابقه رنگ‌آمیزی که بر اساس مفاهیم قرآنی برای این گروه سنی طراحی شده، در راستای تربیت دینی کودکان گام کوچکی برمی‌داریم.
فاطمیان‌پور گفت: کودکان با حضور در این محافل و دریافت برگه رنگ‌آمیزی و درست کردن هر 30 طرح به عنوان آلبوم می‌توانند برنده پنج جایزه ارزنده از جمله دوچرخه، تبلت، تلسکوپ و ... باشند.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 12 شهر تهران درباره برگزاری طرح افطاری ساده اظهار کرد: باتوجه به فضیلت افطاری ساده که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، این طرح با مشارکت شهروندان نیکوکار هر شب پذیرای روزه‌داران است.
وی، برنامه «خوان کریمان» در روز میلاد کریم اهل بیت(ع)، امام حسن مجتبی (ع)، برپایی یکصد سفره افطار کریمانه در میدان امام حسین (ع) و برگزاری برنامه «سحرخیزان کوچک» ویژه روزه اولی‌ها در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) را از جمله ویژه برنامه‌های مناسبتی «ضیافت الحسین(ع)» عنوان کرد.
فاطمیان‌پور گفت: اجرای برنامه زنده صحنه‌ای به صورت مستمر و برپایی نمایشگاه و غرفه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی با توجه به عنوان و نام امسال برای حمایت از تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌هایی است که در میدان امام حسین(ع) برای مخاطبان تدارک دیده شده است.
ویژه برنامه «ضیافت الحسین(ع)» از ششم خرداد همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان تا چهارم تیرماه پایان این ماه مبارک از ساعت 18 تا 24 در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

*برپایی فرهنگسرای بندگی در مصلی امام خمینی(ره)
فرهنگسرای بندگی همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از 8 تا 22 خردادماه ساعت 18 تا 24 در مصلی امام خمینی (ره) پذیرای روزه داران است.
این فرهنگسرا با 28 غرفه از جمله نمایشگاه کتاب، گفت‌وگوی دینی، حجاب، رادیو رمضان، کتاب من، غرفه رازهای آسمانی، سبک زندگی، سلامت و طب اسلامی، مشاوره و آموزش عمومی از سوی مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا شده است.
بخش دیگر برنامه‌ فرهنگسرای بندگی برپایی برنامه زنده صحنه‌ای و برگزاری برنامه‌های متنوعی همچون جزء خوانی قرآن کریم، شعرخوانی و سرود، تواشیح و مسابقه، دعاخوانی، قرائت مجلسی قرآن، سخنرانی کارشناس خانواده و... است که این برنامه‌ها از شبکه قرآن پخش خواهد شد.
«برآستان جانان» یکی از برنامه های فرهنگسرای بندگی است که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.