علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در مراسم رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، این برنامه فرهنگی را یک افتخار و دارای ظرفیت وحدت آفرینی بالا توصیف و بیان کرد: محور وحدت همه مسلمانان بعد از توحید، قرآن کریم است و نمایشگاه قرآن از جمله فضاها برای بهره گیری از این فرصت می باشد.
وی ادامه داد: نمایشگاه قرآن و عترت امسال با توجه به قرار گیری در موعد رویداد سال 2017 که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام نام گرفته از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در سطح بین المللی و با حضور کشورهای مختلف اسلامی باشد.
استاندار خراسان رضوی به حضور هفت ملیت و کشور در نمایشگاه امسال قرآن مشهد اشاره و بیان کرد: امید است در انتشار و انعکاس این رویداد هم در حد و اندازه بین المللی موفق عمل کنیم.
وی بر ظرفیت سازی به منظور تداوم ماندگاری عنوان و جایگاه پایتختی فرهنگی جهان اسلام برای مشهد تاکید و بیان کرد: مشهد به عنوان فضایی که می تواند نقش محوری برای ایجاد گفتمان بین نحله ها و مذاهب مختلف از کشورهای متعدد ایجاد کند باید مورد توجه قرار گیرد.
رشیدیان گفت: در حوزه قرآنی هم این خطه با توجه به وجود بارگاه منور رضوی و قطبیت آن در حوزه علوم دینی می تواند نقش موثری در انسجام و نزدیکی ملتهای اسلامی ایفا نماید.
وی افزود: مشهد در حوزه دینی و ظرفیتهای علمی و دانش از توان و جایگاه ویژه ای برخوردار است و می تواند ظرفیت تعاملی و تبادلی دانش و اطلاعات و فرهنگی مناسبی را با کشورهای همسایه فراهم کند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در شهر بگونه ای برنامه ریزی شود که زائران عرب و کشورهای مسلمان در مشهد بتوانند طی این ایام از نمایشگاه قرآن و عترت دیدن کنند.
وی به برگزاری همزمان نمایشگاه قرآن طی ماه مبارک رمضان در 10 شهرستان اشاره و بیان کرد: باید این نمایشگاه به مناطق محروم و روستایی هم برده شود تا جمعیت بیشتری از این ظرفیت و فضای معنوی در ماه مبارک رمضان بهره ببرند.
نمایشگاه قرآن و عترت مشهد طی روزهای 13 تا 20 خرداد جاری در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می شود.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.