استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فضاسازی در زمینه سلامت انتخابات به مصلحت نظام و کشور نیست، گفت: در حادثه انتخابات باید از مردم تقدیر کرد نه اینکه عده ای با برخی حرف ها آنها را توبیخ و یا توهین کنند و یا عظمت کار آنها را زیر سوال ببرند.

مدرس برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: نباید سخنی رانده شود که در دید جهانیان، اصل حضور باشکوه مردم در انتخابات کمرنگ شود و یا خدای ناکرده دربرخی محافل به رای مردم توهین کنیم.

به گزارش جماران، آیت الله سید محمد سجادی خاطرنشان کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات نشانه عظمت و اقتدار اسلام و باعث تقویت نظام اسلامی شده است و باید این حضور باشکوه در انتخابات پاس داشته شود.
وی با اشاره به آیه 116 سوره نحل 'وَلَا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُکُمُ الْکَذِبَ هَذَا حَلَالٌ وَهَذَا حَرَامٌ ...گفت: حلال و حرام خداوند معیار خاصی دارد، نباید هر چیزی را بر زبان بیاوریم و بگوییم حلال و یا حرام است، باید دلیلی در شریعت برای حلال و حرام داشته باشیم و خداوند از برخی کارها راضی نیست.
وی ادامه داد: نباید با سیاه، سفید و حلال و حرام خواندن رای مردم، اصل قضیه و آن حضور باشکوه مردم در انتخابات را زیر سوال ببریم، تمام دنیا از شرکت مردم ایران در انتخابات بهت زده شده اند، مبادا شیرینی پیروزی مردم را با برخی حرف ها و نقل ها به کام ملت تلخ و سیاه کنیم.
آیت الله سجادی بیان داشت: نباید سخنی رانده شود که در دید جهانیان، اصل حضور باشکوه مردم در انتخابات کمرنگ شود و یا خدای ناکرده دربرخی محافل به رای مردم توهین کنیم.
وی با اشاره به نقش مردم در تحولات مختلف کشور گفت: اگر مردم باشند دین خدا و جبهه حق را یاری می کنند و اگر در انقلاب ما، همین مردم نمی آمدند پیروزی حاصل نمی شد، مردم عمود دین هستند و نباید به آنها اهانت و توهین شود.
آیت الله سجادی اظهار داشت: در حادثه انتخابات باید از مردم تقدیر کرد نه اینکه عده ای با برخی حرف ها آنها را توبیخ و یا توهین کنند و یا عظمت کار آنها را زیر سوال ببرند. 
وی گفت: ما از مکان ها و تریبون های عمومی استفاده های سیاسی و جناحی نکنیم، بلکه باید اینها برای اسلام حفظ شود، به گونه ای رفتار نکنیم که مردم پراکنده شوند.
وی ادامه داد: برخی محافل و مجالس عمومی مانند نماز جمعه، مراسم شب های قدر ومناسب های دیگر دینی و ملی جنبه عمومی برای امت دارند و نباید این محافل به تریبون های جناحی و سیاسی برای یک گروه و قشر خاصی از جامعه تبدیل شوند.
رئیس موسسه تحقیقاتی سیدمصطفی خمینی (ره) گفت: مهمترین چیزی که در زمینه نمازجمعه مطرح است تقوای الهی است، خطیب جمعه خود ودیگران را به رعایت تقوای الهی دعوت می کند ولی اگر خدای ناکرده، امام جمعه در سخنان خود چیزی را بیان کند که باعث تشدید اختلاف شود این خلاف تقوا می باشد.
وی ادامه داد: درمحافل دینی و مذهبی نباید مبادرت به چنین کارهایی صورت گیرد، چون سخن گفتن در این محافل، فراگیر است و اثر خود را بر جمع می گذارد، حتی اگر بعد هم بگوید اشتباه کردم اثر سوء آن از بین نمی رود.
آیت الله سجادی با ذکر آیاتی از قرآن کریم گفت: به تعبیر قرآن کریم، ما امت واحده هستیم، مسلمانان باید ید واحده علیه کفار و استکبار باشند.
وی ادامه داد: در تمام محافل و مجالس عمومی، اگر چیزهایی گفته شود که موجب تفرقه بین مومنان، تشویش اذهان عمومی در مسائل اجتماعی، عمومی و سیاسی شود این گناه بزرگی است که انسان با حرف زدن خود، بین مومنین را به هم می زند، اختلاف بین دو نفر گناه بزرگ است وگناه پراکنده شدن یک جامعه وامت به مراتب بالاتر است.
آیت الله سجادی بیان داشت: در شرایط کنونی رسانه ها در سطح بین الملل یک قسمت از سخنان فردی را گرفته وبه صورت گسترده پخش می کنند، تقوا اقتضا دارد در نماز جمعه و محافلی که مربوط به همه مسلمانان است ملاحظه کنیم چیزی که باعث افتراق بین امت می شود، گفته نشود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.