افشین دلشاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تب کریمه کنگو بیماری جدیدی نیست و در سال های گذشته ابتلا به آن در استان گزارش شده است اما اکنون هیچ جای نگرانی در این باره وجود ندارد.
معاون فنی و سلامت دامپزشکی خراسان شمالی نیز با بیان اینکه احتمال ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرم سال بیشتر می شود گفت: در استان مورد نگران کننده ای گزارش نشده است.
حمید رمضانی با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی، مهم ترین عامل بازدارنده برای شیوع این بیماری است اظهار کرد: از مردم درخواست می شود برای جلوگیری از انتشار بیماری ها، کشتار دام های نذری را به کشتارگاه ها سوق دهند.
وی تصریح کرد: کشتار در کشتارگاه های استان با رعایت ضوابط بهداشتی انجام می شود و نظارت ها قبل، حین و پس از کشتار صورت می گیرد.
وی افزود: تمام کشتارگاه های استان به تجهیزات لازم برای اجرای 'پیش سرد' کردن گوشت مجهز هستند و گوشت استحصال شده 24 تا 48 ساعت در شرایط پیش سرد نگهداری و سپس به مراکز عرضه، انتقال داده می شود.
وی تاکید کرد: سلامت گوشت استحصال شده در هشت کشتارگاه استان و یکهزار و 500 مرکز عرضه این فراورده توسط دامپزشکی رصد می شود و گوشتی که از این مراکز تهیه می شود، به لحاظ سلامت مشکلی ندارد.
معاون فنی و سلامت دامپزشکی خراسان شمالی افزود: این اداره کل با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نظارت ها بر نحوه عرضه مواد خام دامی را تشدید کرده است و این طرح با مشارکت 31 اکیپ ثابت و سیار در استان در حال انجام است.
رمضانی از مردم درخواست می شود فرآورده های خام دامی مورد نیاز را از مراکز مجاز تهیه کنند و به برچسب فرآورده ها، مهر و پروانه بهداشتی دامپزشکی بر روی فرآورده ها توجه داشته باشند.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.