استفاده روزنامه 'استار' مالزی از عکس برگزاری نماز تراویج در صفحه نخست خود در کنار تیتری با عنوان 'رهبر تروریست های مالزی' ، باعث واکنش وزارت کشور مالزی شد.

به گزارش جماران، تارنمای 'فری مالیزیا تودی' روز دوشنبه اعلام کرد وزارت کشور مالزی با فراخواندن سردبیر روزنامه 'استار' خواستار توضیح در خصوص استفاده از این تیتر شد و اعلام کرد در صورت کافی نبودن توضیحات، نامه درخواست دلایل انجام این کار به روزنامه 'استار' ارسال می شود. 
'علوی ابراهیم' دبیر کل وزارت کشور مالزی اعلام کرد که این روزنامه در انتشار عکسی از اقامه نماز تراویح و به کار بردن تیتر 'رهبر تروریست های مالزی' که درشت چاپ شده دقت کافی به کار نبرده است. 
رهبران گروه های سیاسی مختلف مالزی با انتقاد از این روزنامه انگلیسی زبان، اعلام کردند عکس و مطالب صفحه نخست این روزنامه این پیام را می رساند که مسلمانان تروریست هستند. 
این روزنامه پس از انتشار این مطالب، با عذرخواهی از عموم مردم اعلام کرد 'متاسفانه روز نخست ماه رمضان امسال مصادف با یک حادثه خبری مرتبط با یک رهبر تروریستی بود که باعث شد بسیاری بین تیتر و عکس استفاده شده ارتباط دهند، اما این امر مد نظر این روزنامه نبوده است'.
روزنامه 'استار' مالزی که مالکیت آن به طور عمده در اختیار انجمن چینی های مالزی است، اغلب به عنوان بلندگوی چینی تباران مالزی و همچنین احزاب مخالف با ائتلاف حاکم بر این کشور محسوب می شود. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.