به گزارش ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر روز سه شنبه در حاشیه برگزاری جشنواره نوآوران بنیاد نخبگان سعیدی در دانشگاه کاشان اظهارکرد: نسبت دانشگاه به استاد نیز ظرف چند سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان این که دوره های مهارتی نیز گسترش یافته است،افزود: برای برگزاری 800 دوره مهارتی در سال های گذشته مجوز صادر شده است.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید براین که ماموریت گرایی آموزش های مهارتی را بطور جدی دنبال کرده ایم، خاطرنشان کرد: رشته محل های غیرضروری را در دانشگاه ها کنترل کردیم.
وی تاکید کرد: ماموریت گرایی دانشگاه ها را در چند سال گذشته بسیار مورد توجه قرارداده ایم به گونه ای که دانشگاه پیام نور با محوریت آموزش های غیرحضوری در ریل خود قرار گرفته است.
شریعتی نیاسر، اشتغال پس از تحصیل را نیز جزو رویکردهای جدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد و گفت: برخی دانشگاه ها که ماموریت گرا هستند به هیچ وجه مشکل اشتغال دانش آموختگان ندارند.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای موفقیت در طرح ارتقای دانشگاه های برتر به تراز بین المللی از تشکیل کمیته ای در این زمینه خبر داد و گفت: این کمیته برای هدایت، نظارت و تعریف متشکل از استادان برجسته کشور که جزو یک درصد دانشمندان جهان هستند، تشکیل شده است.
وی همچنین شمار اعضای هیات علمی دانشگاه ها را 81 هزار نفر بیان کرد.
بنیاد نخبگان سعیدی با سرمایه خیران برادران علی و مرتضی سعیدی زیرنظارت عالیه ستاد توسعه دانشگاه کاشان به منظور شناسایی، هدایت، حمایت، کشف، جذب و پرورش استعدادهای نخبگان، پژوهشگران و کارآفرینان منطقه کاشان تاسیس شده است.
جشنواره نوآوران بنیاد نخبگان سعدی با هدف معرفی خدمات این بنیاد به جامعه علمی کاشان به مدت یک روز برگزار شد.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.